Prima pagină » Știri » REACȚIE. Profesoara Cristina Tunegaru, despre cazul elevului care a picat Bacalaureatul, deși obținuse 10 la Română și la Biologie: E o situație la care aș vrea ca decidenții din Minister să reflecteze puțin. Iată că nu copilul este vinovat pentru rezultatele slabe

REACȚIE. Profesoara Cristina Tunegaru, despre cazul elevului care a picat Bacalaureatul, deși obținuse 10 la Română și la Biologie: E o situație la care aș vrea ca decidenții din Minister să reflecteze puțin. Iată că nu copilul este vinovat pentru rezultatele slabe

REACȚIE. Profesoara Cristina Tunegaru, despre cazul elevului care a picat Bacalaureatul, deși obținuse 10 la Română și la Biologie: E o situație la care aș vrea ca decidenții din Minister să reflecteze puțin. Iată că nu copilul este vinovat pentru rezultatele slabe

Profesoara de Limba Română Cristina Tunegaru a reacționat în cazul elevului care a obținut calificativul RESPINS la Bacalaureat, după ce a luat notele 10, 10, 3,60. Profesoara atage atenția asupra faptului că nu copilul este vinovat pentru rezultatele slabe: „Uneori, disciplinele de examen sunt predate în așa manieră încât generează o respingere totală”.

Cine ia 10 la Română nu e un adolescent oarecare, atrage atenția profesoara, care îi  îndeamnă pe decidenții din Minister „să reflecteze puțin, să coboare din scaunele ministeriale și să se gândească la copiii reali și la nevoile lor”.

Un absolvent a obținut 10 la Română, 10 la Biologie și 3,60 la Matematică (după contestație) la Bacalaureatul de anul acesta. Cine ia 10 la Română nu e un adolescent oarecare. Avem de-a face cu o persoană cu bogate cunoștințe de teorie literară, istoria literaturii române, o persoană care a impresionat corectorul sub toate aspectele (redactare de text, înlănțuirea ideilor, originalitate, ortografie, punctuație etc). Numai un tânăr stăpân pe el și pe cunoștințele lui obține 10 la Română.

Cristina Tunegaru: Unii vor spune că nu era atras de materiile de real. Însă nota de la BAC la Bilogie contrazice ipoteza

Același elev – extrem de inteligent și capabil – obține nota perfectă și la Biologie, o probă deloc ușoară, dovadă că a învățat.
Totuși, elevul acesta nu a promovat examenul. Cum e posibil ca un elev serios și muncitor să nu obțină nici măcar 5 la Matematică? Mă tot întreb: ce s-a întâmplat în toți cei patru ani de liceu?

Unii vor spune că nu i-a plăcut Matematica sau că nu e atras de științe, de materiile de real. Însă nota la Biologie contrazice toate aceste ipoteze. Nu e vorba de un elev pasionat de literatură. În niciun caz! Sunt convinsă că acest copil a învățat, a muncit pe brânci în ultimele luni, atât cât a putut.

Tunegaru: „Se alătură pleiadei de tineri care ‘dau Bac-ul’ an de an, în speranța unei promovări norocoase”

În final, el/ ea nu se poate bucura de reușitele sale, nu se poate înscrie acum la Facultate, ci se alătură pleiadei de tineri care ‘dau Bac-ul’ an de an, în speranța unei promovări norocoase.

E o situație la care aș vrea ca decidenții din Minister să reflecteze puțin, să coboare din scaunele ministeriale și să se gândească la copiii reali și la nevoile lor. Iată că nu copilul este vinovat pentru rezultatele slabe. Uneori, disciplinele de examen sunt predate în așa manieră încât generează o respingere totală. Ruptura de conținutul disciplinei nu mai poate fi reparată mai târziu, oricâtă bunăvoință ar avea acel elev. Aș vrea să vedem și să înțelegem elevul ca un om pe care trebuie să-l câștigăm, să-l atragem în lumea cunoașterii, nu să-l împovărăm și să-l speriem”, a scris Cristina Tunegaru pe Facebook.

Autor

Citește și