Sute de români trec graniţa de vest pe jos, în lipsa unor mijloace de transport care să îi aducă în ţară.
Din vamă, oamenii sunt preluaţi de autocare şi sunt duşi în carantină, în judeţele de domiciliu. Însă până să ajungă la frontieră, plătesc câteva sute de euro unor transportatori care îi preiau din Italia, Franţa sau Germania. Uneori, chiar la negru, scriu Știrile PRO TV.
Punctul de frontieră Nădlac I este tranzitat zilnic de 400- 500 de persoane.
Un bărbat întors din Italia povesteşte că schema de transport a apărut în ţările vecine, odată cu pandemia. Vine din Torino, unde a rămas fără muncă. Pentru că se anulaseră cursele aeriene, a cerut sprijinul Ministerului Afacerilor Externe, însă fără succes, spune el.
Gheorghe Lupu: “Am venit la negru cu un microbuz până la o anumită locaţie, de acolo ne-a luat altcineva şi ne-a dus până în vamă cu bani grei: 250 de euro. Am fost cinci persoane, ori 250. E corect ce se întâmplă?”
Odată intraţi în ţară, oamenii trec prin triaj şi li se fac formalităţile. Este nevoie de cel puţin zece autocare zlinic pentru a-i transporta până acasă.
Sâmbătă, mii de români au fost blocați de ore în șir în vama Nădlac, iar regulile de distanțare socială au fost inexistente. Toți cei care așteaptau să intre în țară, erau, unul lângă celălalt, după cum se poate observa și în fotografiile făcute publice de ziarul local Special Arad.
„Tocmai mă pregăteam să plec spre Nădlac I. Am fost și ieri acolo, merg și acum, fiindcă se pare că problemele încă persistă. Din păcate, totul depinde de statul maghiar, care nu are suficienți lucrători la frontieră. Sau cel puțin aceasta este informația pe care am primit-o și eu. Din informațiile mele, noi avem în jur de 60 de lucrători. În ceea ce privește punctul de trecere Nădlac II, pe acolo trec doar camioanele, pentru a nu fi ținute în loc”, a declarat prefectul Gheorghe Stoian pentru Special Arad.