Inițial, privite cu neîncredere, automobilele Dacia Logan, produse de la Mioveni, au pus România pe harta celor mai importanți constructori europeni.
Au trecut 20 de ani de când a fost pus la vânzare primul automobil Logan. Românii au avut, dintotdeauna, o putere de cumpărare mult mai mică decât media europeană. În acest context a apărut conceptul mașinii de 5.000 euro Dacia Logan. Două decenii mai târziu, în care Dacia Logan a avut parte de trei modele, plus alte câteva îmbunătățiri notabile, 4 milioane de unități Dacia Logan au fost vândute la nivel global.
Modelul aniversar Logan 20, costă 16.000 euro, în 2024. Matei Anastasie, un taximetrist din Slobozia, a făcut cu Loganul 1.000.000km, din 2007 până în 2018. Asta înseamnă de 25 de ori ocolul Pământului, un record absolut.
„Am făcut foarte multe legături de prietenie, cunoștințe în care eram recomandat, inclusiv călătorii prin străinătate. Mașina s-a casat, a fost o mașină extraordinar de bună, ușor de întreținut și foarte performantă.”, a declarat acesta.
Și alte modele fabricate la noi au cucerit continentul. Sandero este în fruntea vânzărilor din Uniunea Europeană, iar Ford Puma, produs la Craiova, este cea mai bine vândută mașină din Marea Britanie. Între timp, constructorul a schimbat strategia
Anul trecut, pe porțile uzinelor Dacia și Ford au ieșit jumătate de milion de autoturisme. Mașinile și componentele auto sunt printre singurele produse unde reușim să exportăm mai mult decât importăm. Industria înseamnă 48% din totalul exporturilor și 15% din PIB. Cifra de afaceri a industriei auto a ajuns la 33 de miliarde de euro în 2023. Dacia și Ford reprezintă un sfert din total.
Citește și: