250 de cadre didactice din București și 30 de studenți se perfecționează după metoda finlandeză
Modelul de educație finlandez, unul dintre cele mai bune din lume, reprezintă o sursă de inspirație pentru 150 de educatoare, 100 de învățători, precum și pentru 30 de studenți din București.
În aprilie, Primăria Sectorului 6, prin Administrația Școlilor Sector 6, împreună cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București – Sector 6 și Asociația Centrul Creștin București, au lansat un proiect privind „Pregătirea și perfecționarea cadrelor din învățământul școlar și preșcolar din Sectorul 6 „- proiect de formare profesională a cadrelor din învățământ conform modelului finlandez.
Proiectul se desfășoară până la sfârșitul anului și are ca scop optimizarea metodelor de predare în sistemul de învățământ public românesc având la bază metodologia și ideologia învățământului finlandez.
„Acest proiect a apărut în urma vizitei unei echipe din sectorul 6, în frunte cu mine, în Finlanda, unde am văzut grădinițe, școli, licee, dar și universități. La întoarcere am vorbit cu domnul primar și am zis că ar fi bine să facem o formare pe metode, procedee folosite în învățământul finlandez, având în vedere ideea că acest învățământ ocupă primele locuri din Europa. Tot acest proiect este făcut de mine și finanțat de Consiliul Local Sector 6. În el sunt implicate 150 de educatoare, 100 de învățătoare și 30 de studenți de ai mei de la Facultatea de Științe ale Educației din Universtitatea ‘Dimitrie Cantemir””, a declarat pentru gândul Conona Petrescu, inspector școlar sector 6.
De la începerea proiectului, în aprilie, și pînă la finalul anului, cele 250 de cadre didactice și 30 de studenți participă câte o săptămână pe lună la cursuri gratuite susținute de formatori din Finlanda. „Ei desfășoară activități cu aceste cadrele didactice ale noastre din sector pe metode, procedee. Nu se face teorie, ci foarte multă aplicație”, adaugă ea. Cursurile se desfășoară la Școala Finlandeză din Capitală, unde părinții plătesc câte 10.000 pe an pentru ca copiii lor să învețe carte românească după metode finlandeze.
Inspectorul școlar Conona Petrecu punctează modul de abordare total diferit al sistemului de educație finlandez. „Ei merg foarte mult pe activități participative. Esențialul în ce mi-am dat eu seama, mergând pe filiera aceasta de la învățământul preșcolar până la universitate, este formarea inițială a cadrelor didactice. Sunt extraordinar de bine pregătiți, ancorați în realitate, iar curricula este foarte bine ancorată în cerințele societății. Când am văzut cât de normal este ceea ce se întâmplă în Finlanda față de ce este la noi, am dorit să mergem la diseminarea acestor metode și procedee raportate la curricula noastră. Curricula românească este total diferită. Toată lumea trebuie să ajungă la un nivel acolo. Excelențele sunt și ele prezente acolo, dar la o altă manieră. Într-adevăr acolo esența este pe competență nu numai la parte de teorie. Ei sunt puși în situații practice, astfel că copiii lor vin cu drag la școală”, mai spune inspectorul.