UPDATE 2: Reprezentanții companiei TAROM arată, într-un comunicat, că aeronava cu care trebuiau să ajungă la București cei 38 de români blocați pe un aeroport din Amman a decolat fără pasageri din cauza întârzierilor și depășirii timpului de lucru de către echipaj, prioritatea fiind siguranța călătoriilor.
Incidentul a avut loc după ce, cursa TAROM RO187 București – Amman, de duminică, a fost redirecțioantă către un alt aeroport, Marka International Airport, din cauza condițiilor meteo nefavorabile de pe aeroportul Queen Alia, Amman, potrivit comunicatului Tarom.
Cei 38 de pasageri care trebuiau să se întoarcă la București cu aceeași aeronavă se aflau pe aeroportul Queen Alia cand au fost informați de situație, de către agentul de vânzări care reprezintă TAROM pe piața din Iordania.
UPDATE 1: Reprezentantul TAROM la Amman întreprinde demersuri pentru îmbarcarea pasagerilor rămași în capitala Iordaniei la bordul curselor unor companii aviatice partenere, în prezent românii fiind cazați la un hotel din apropierea aeroportului, a precizat, la solicitarea MEDIAFAX, MAE.
Ambasada României la Amman a fost sesizată, duminică, în jurul orei locale 12:30, în legătură situația mai multor cetățeni români care nu au putut părăsi capitala Iordaniei de către un cetățean român. Acesta a apelat la sprijinul misiunii diplomatice pentru procurarea unui medicament necesar fiului său minor, informează MAE. Consulul român a obținut medicamentul și s-a deplasat la aeroport, unde a putut fi administrat copilului.
Conform datelor obținute de Ambasada României la Amman, în cursul nopții precedente, aeronava TAROM care efectua o cursă de linie către Amman nu a putut ateriza pe aeroportul din capitala Iordaniei din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile (ceață densă), fiind redirecționată către un alt aeroport din apropiere. Aeronava a aterizat la orele 01:30 a.m., iar la 03:40 a.m. a decolat, conform orarului de zbor, pentru cursa de retur către București.
Ministerul de Externe precizează că, din cauza unor deficiențe organizatorice, cei 38 de pasageri care urmau să se îmbarce pentru cursa retur nu au fost transportați la aeroportul de pe care a decolat aeronava. Ulterior, ei au fost cazați la un hotel din proximitate.
Potrivit celor precizate de reprezentantul companiei TAROM la Amman la solicitarea misiunii diplomatice, acesta întreprinde în prezent demersuri pentru îmbarcarea pasagerilor rămași în Amman la bordul curselor unor companii aviatice partenere. Majoritatea pasagerilor sunt rezidenți în Iordania și și-au amânat plecarea pentru următoarea cursă TAROM, care va zbura marți.
MAE mai precizează că Ambasada României la Amman se află în contact cu agentul TAROM și este pregătită să acorde asistență consulară în funcție de solicitări.
„Noi nu am știut. La două ore după ce aeronova deja decolase, reprezentanții Tarom din aeroportul Amman au venit să ne anunțe că din cauza ceții avionul nu a putut să ia pasagerii de pe aeroportul din Amman și s-a întors gol la București. Suntem de 13 ore aici fără mâncare și fără apă. Reprezentanții locali ai Tarom au spus că nu au o soluție. Următorul zbor este în noaptea de marți spre miercuri”, a spus Cristina, unul dintre pasageri, coform ZF.
„Cursa de la Amman operată de compania Tarom a aterizat dimineață pe aeroportul Otopeni, dar avionul a venit gol, fără pasageri. Cei de la Tarom ne-au furnizat un număr de telefon la care pot suna toți cei interesați de acest zbor”, a spus un reprezentant al biroului de Informații Sosiri de pe aeroportul Henri Coandă din Capitală.
La numărul de telefon furnizat nu răspunde însă niciun reprezentant al Tarom.
Nici alți reprezentanți ai companiei aeriene din România nu au răspuns la telefon până la transmiterea acestei știri, precizeazș cotidianul citat.