„În urma mai multor analize pe care le-am făcut vara, pentru a încerca să eliminăm pe cât posibil diferențele între evaluarea inițială și cea de la contestații, am propus să se crească ponderea itemilor de tip obiectiv în structura subiectelor. Nu se schimbă subiectele, nu se schimbă programul. Astfel de subiecte există. Doar am dorit să creștem ponderea acestui tip de itemi tocmai pentru a evita diferențele de evaluare și subiectivismul în evaluarea lucrărilor”, a explicat pentru Mediafax, secretarul de stat pentru învățământul preuniversitar Ionel Florian Lixandru.
Noutatea o reprezintă introducerea acestor itemi și la subiectele de examen de la Limba Română, Matematică și Istorie, a declarat pentru edupedu.ro președintele Centrului Național de Evaluare și Examinare (CNEE), Marian Șuță. „Se merge pe abordare unitară la toate disciplinele de examen. La unele discipline erau deja itemi obiectivi, la socio-umane, la geografie. Nu erau astfel de subiecte la Română, la Matematică și la Istorie”, a precizat oficialul.
Așa numiții itemi obiectivi pot fi întrebări cu variante de răspuns multiple, o întrebare cu alegere duală sau întrebare cu răspuns Adevărat sau Fals.
„Creșterea itemilor de tip obiectiv în structura subiectelor la 40% asta s-a propus pentru a evita diferențele de evaluare între cea inițială și evaluarea la contestații, cum s-a întâmplat în sesiunile anterioare”, a mai spus secretarul MEN.
Lixandru anunță că noile reguli vor fi aplicate începând cu examenele din vara anului 2019.
„Mâine (n.r. – joi) vor fi afișate modele de subiecte pentru toate disciplinele, vor vedea tipurile de subiecte. Totul este în beneficiul elevului. Reducerea acelei doze de subiectivism din evaluare. Pe cât posibil evaluarea să fie una obiectivă,” a mai spus Ionel Florian Lixandru.
Schimbările la examenele de Bacalaureat și Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a nu au fost consultate public.