Cumpărătorii au posibilitatea să afle date reale despre mașina pe care vor să dea bani, prin intermediul unor rapoarte despre revizii, daune și, bineînțeles, numărul de kilometri reali.
InspectorAuto.ro a analizat 1.589 de mașini second-hand puse la vânzare pe internet în luna noiembrie 2018 cu VIN-ul afișat în anunț. Dintre acestea, 259 de mașini (16,3%) aveau dați înapoi între 5.067 km și 399.617 km, 509 mașini (32%) aveau dați înapoi sub 5.000 km, iar 821 de autoturisme (51,6%) aveau kilometrajul real.
În urma verificărilor, site-ul a constatat că 259 de mașini rulate și vândute în România aveau dați înapoi un total de 7,5 milioane de kilometri. Cel mai mult au fost dați înapoi 399.617 km și cel mai puțin 5.067 km.
Campioni la kilometri dați înapoi (dintre mașinile cu VIN în anunț)
I. Volkswagen TRANSPORTER – an de fabricație: 2011 – 580.000 km reali, iar în anunț doar 185.000 km
II. BMW SERIA 5 – an de fabricație: 2005 – 424.000 km reali, iar în anunț doar 275.000 km
III. Renault LAGUNA – an de fabricație: 2012 – 370.000 km reali, iar în anunț doar 180.000 km
IV. Skoda OCTAVIA – an de fabricație: 2012 – 304.000 km reali, iar în anunț doar 170.000 km
V. Range Rover EVOQUE – an de fabricație 2013 – 265.000 km reali, iar în anunț doar 150.000 km
VI. Audi A4 – an de fabricație: 2014 – 290.000 km reali, iar în anunț 185.000 km
În august 2017, deputatul PMP Valeriu Steriu a venit cu o propunere care ar putea transforma practica de măsluire a kilometrajului în una ilegală: „În pagina a doua a talonului, să existe la fiecare vânzare o declarație privind numărul de kilometri. Aceasta să fie susținută de către vânzător și cu o declarație pe proprie răspundere, declarație care atrage prevederi din Codul Penal, adică duce și la posibilitatea de a face închisoare”.