Prima pagină » Economic » 8.000 de oameni au ieșit din nou în stradă ca să ceară construirea unei autostrăzi. Care este „marja destul de optimistă” de la Transporturi pentru Pitești-Sibiu

8.000 de oameni au ieșit din nou în stradă ca să ceară construirea unei autostrăzi. Care este „marja destul de optimistă” de la Transporturi pentru Pitești-Sibiu

Aproximativ 8.000 de oameni participă la mitingul organizat de Sindicatul Autoturisme Dacia la Mioveni , sindicaliștii solicitând, printre altele, și urgentarea construcției autostrăzii Pitești-Sibiu, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Aproape 8.000 de membri ai Sindicatului Autoturisme Dacia precum și familiile acestora participă luni, pe platoul din fața Casei de Cultură a Sindicatelor Dacia din Mioveni, la un miting pentru susținerea unor obiective de interes național.

Protestatarii scandează împotriva Guvernului și solicită accelerarea lucrărilor premergătoare și demararea urgentă a construcției autostrăzii Pitești-Sibiu, modificări legislative care să descurajeze importul de mașini second-hand, modificarea legislației în vederea introducerii contractelor de muncă la nivel național și la ramură, dar și asigurarea unei asistențe medicale la standarde europene, ținând cont de necesitățile sanitare ale locuitorilor din Mioveni și din împrejurimi.

Finalizarea autostrăzii Pitești-Sibiu va genera mii de locuri de muncă și le va continua pe cele existente, potrivit membrilor Sindicatului Autoturisme Dacia.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu,a declarat într-un interviu pentru MEDIAFAX, în decembrie, că autostrada Sibiu-Pitești, unul din cele mai așteptate proiecte de infrastructură, ar putea fi finalizată în 2020, studiul de fezabilitate urmând să fie realizat anul viitor, iar construcția să dureze 3 sau 4 ani.

„Fezabilitatea va trebui făcută în mod serios, cu studii geo, cu studii topo (geotehnice și topografice, n.r.), sunt lucrări care nefăcute au stat la baza greșelilor pe care le constatăm, de genul Orăștie-Sibiu, deci nefăcute bine. Ele vor trebui făcute temeinic, ca să putem să avem o bază pentru proiectare corectă și, după aceea, pe baza unui proiect bine fundamentat să putem să facem pasul următor, o construcție pe care să nu trebuiască să o demolăm ulterior. Studiul de fezabilitate pentru Pitești-Sibiu este deja în derulare, s-a împărțit pe cinci tronsoane. Două din ele la capete, care ridică mai puține probleme de mediu, (…) au început și ar fi trebuit să se termine chiar în această perioadă în care discutăm acum. Celelalte trei, de la mijloc, au probleme de mediu, în sensul că se află în Natura 2000, și acolo durează ceva mai mult. Termenul inițial a fost iunie 2016, au fost cumva comasate. Consultantul Comisiei Europene a solicitat să le acordăm răgaz și primelor două tronsoane, să le lăsăm ca termen odată cu celelalte din mijloc, ca să putem să avem siguranță că avem un studiu serios”, a afirmat Costescu.

Studiul de fezabilitate ar urma să fie finalizat în iulie 2016, când vor fi anunțate valoarea investiției și data lansării.

În urma unor consultări publice a fost stabilit traseul autostrăzii, respectiv varianta trei din cele cinci propuse.

„Este varianta 3. O zonă care nu atrage mari probleme sau orgolii, pentru că trosoanele de mijloc sunt peste munte și nu hotăram dacă trecem printr-o localitate sau alta, ci de fapt dacă mergem pe o vale sau alta, deci nu au fost foarte mari dispute pe această temă”, a precizat Costescu.

VARIANTA 3(TURCOAZ, pe hartă).

Primele date despre aceasta varianta de traseu:
– Lungime totala: 130,157 km
– Tuneluri: 16
– Lungime tuneluri: 13795 m
– Poduri – Poduri >100m: 58
– Lungime totala structuri: 29544 m
– Nr noduri: 8
– valoare estimata: 1,990,188,000 EUR

Întrebat dacă autostrada va fi finalizată în anul 2020, Costescu a răspuns afirmativ, arătând însă că termenul include „o marjă destul de optimistă”. El a afirmat că în Italia și Spania faza de pregătire a unui astfel de proiect durează 5-6 ani, față de 2 în România, la care se adaugă execuția propriu-zisă – 3-4 ani.

Sibiu-Pitești este una din cele mai așteptate autostrăzi din România, inclusiv de către cea mai mare companie din România, Dacia, care este și cel mai mare exportator la nivel național. Lucrările ar urma să înceapă anul viitor, întâi 10 kilometri dintre Sibiu și Boița și 31 de kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș.

Potrivit Master Planului pentru Transporturi, costul pe kilometru pentru cele două tronsoane variază între 6 și 8,7 milioane de euro.

Sibiu-Pitești este singurul tronson care lipsește din autostrada care ar urma să lege granița de vest a țării cu Capitala și, mai departe, cu Portul Constanța. Toate celelalte tronsoane fie au fost finalizate, fie sunt în lucru și ar trebui să fie gata anul viitor.

Costurile cu acest proiect, în lungime de 116 kilometri, sunt estimate la două miliarde de euro, din care 85% sunt fonduri europene nerambursabile.

Citește și