UPDATE: Persoanele care au reclamat furtul de bani din cutii de valori vor să dea în judecată banca
Persoanele care au reclamat că le-au dispărut bani și bijuterii din cutii de valori de la sucursala BCR din centrul Piteștiului se vor constitui într-o asociație și vor da în judecată banca, afirmă una dintre familiile păgubite, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Noi suntem clienți de bună-credință și ceea ce reclamăm că ne-a dispărut așa și este. Vrem să ne supună la detectorul de minciuni ca să vadă dacă spunem adevărul sau nu. O să ne constituim într-o asociație a păgubiților și o să acționăm banca în judecată”, a declarat o păgubită.
Surse judiciare susțin că este posibil ca autorii furturilor să fie foști clienți ai băncii, care au avut bunuri în cutiile de valori ale băncii și și-ar fi făcut dubluri ale cheilor de la acestea.
Anchetatorii continuă cercetările la bancă, fiind audiați mai mulți angajați ai sucursalei BCR din centrul Piteștiului, care au acces la încăperea în care sunt cutiile de valori, având deja un cerc de suspecți.
Un bărbat a reclamat Poliției, marți, dispariția a 200.000 de euro dintr-o cutie de valori de la sucursala BCR din centrul Piteștiului, acesta fiind al cincilea caz înregistrat la această unitate bancară, cea mai mare sumă care ar fi dispărut fiind de 400.000 de euro.
Bărbatul a spus că avea depuși 200.000 de euro într-o cutie de valori la sucursala BCRArgeș și că, auzind de problemele apărute în ultimele zile, a decis să verifice dacă mai are banii.
El a constat că banii lipsesc, motiv pentru care s-a adresat Poliției.
„Avem patru plângeri, la al cincilea caz am fost solicitați prin 112 și urmează să se depună și plângere. Probabil că foarte mulți depunători au văzut situația și vor verifica și azi (marți – n.r.) dacă mai au banii. Avem un cerc de suspecți în aceste cazuri. O să vedem despre ce e vorba”, a declarat, marți, purtătorul de cuvânt al Poliției Argeș, comisar șef Dănuț Dinu.
Vineri seară, un bărbat din Pitești a reclamat Poliției că din cutia de valori depusă la sucursala BCR din centrul orașului i-ar fi dispărut bani și bijuterii în valoare de 500.000 de lei. Ulterior, fiul bărbatului declara că din cutia de valori au fost furați 130.000 de dolari și 49.000 de lei, precum și bijuterii din aur și un ceas vechi de o sută de ani.
Luni, o familie din Argeș a reclamat Poliției dispariția a 131.000 de euro din cutia de valori de la sucursala BCR din centrul Piteștiului. Păgubiții spuneau că nu au mai mers la unitatea bancară de aproximativ un an, atunci când au făcut ultima depunere, și că au decis să verifice cutia de valori după ce au văzut, la sfârșitul săptămânii, cazul bărbatului care a sesizat că i-ar fi fost furați bani și bijuterii în valoare de 500.000 de lei.
Luni după-amiază, alte două familii au reclamat Poliției dispariția unor mari sume de bani din cutia de valori a aceleiași bănci, fiind începute cercetări și în aceste cazuri, a declarat purtătorul de cuvânt al Poliției Argeș, Dănuț Dinu.
Astfel, un bărbat a reclamat că i-au dispărut din cutia de valori a băncii 400.000 de euro, în timp ce o femeie a sesizat dispariatia din cutia de valori a 130.000 de euro.
Toți cei cinci păgubiți au spus că, dacă va fi necesar, se vor supune testului cu detectorul de minciuni.
Într-un răspuns transmis la solicitarea MEDIAFAX, reprezentanții BCR spun că unitatea colaborează cu Poliția și a pus la dispoziția anchetatorilor toate probele materiale și înregistrările electronice „pentru stabilirea adevărului”.
„Așteptăm finalizarea anchetei, fără a exclude în acest moment nicio ipoteză în ceea ce privește veridicitatea faptelor reclamate”, afirmau reprezentanții BCR.
Potrivit acestora, BCR oferă serviciul de închiriere a casetelor de valori fără a solicita clienților declararea conținutului acestora, clienții fiind singurii care cunosc ce conțin și cât valoreaza bunurile din casetele de valori.
„Configuratia sistemului de securitate face imposibil accesul neautorizat și neînregistrat în camera de tezaur a casetelor de valori. Conform procedurii, casetele de valori pot fi deschise numai cu cheile unice de acces aflate în posesia clienților, după acționarea, în prealabil, a unei alte chei unice aflate în posesia băncii. Conform aceleiași proceduri, clienții nu sunt însoțiți de personalul băncii în momentul deschiderii efective a casetelor de valori, astfel încât funcționării bancii nu pot observa în niciun fel contțnutul casetelor de valori ale clienților”, adăugau reprezentanții BCR.