Prima pagină » Știri » A început „Programul Rabla 2018”. Ce se întâmplă cu prima de casare și ce bonusuri suplimentare poți primi

A început „Programul Rabla 2018”. Ce se întâmplă cu prima de casare și ce bonusuri suplimentare poți primi

A început
Mai multe pe gandul.info

„Persoanele fizice pot începe din acest moment să meargă la producătorii validați în vederea îndeplinirii formalităților de înscriere pentru a-și achiziționa un autovehicul nou, cu emisii scăzute, în locul celui vechi, poluant. În același timp, persoanele juridice pot depune, începând de astăzi, dosare de acceptare la Administrația Fondului pentru Mediu, în condițiile Ghidului de finanțare, până pe 28 septembrie 2018. Anul acesta, Guvernul, prin Administrația Fondului pentru Mediu, a alocat pentru > suma de 133 milioane lei. Deci, aproximativ 19.000 de autovehicule noi vor ajunge pe șoselele României”, a declarat, joi, ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, la conferința de lansare a programului.

Potrivit ministrului, una dintre principalele noutăți ale sesiunii din acest an este faptul că, în Programul „Rabla Clasic”, în premieră, microbuzul devine autovehicul eligibil pentru casare.

Cuantumul primei de casare pentru Programul „Rabla Clasic” va rămâne, în 2018, la 6.500 de lei pentru fiecare autovehicul uzat, mai vechi de opt ani, dat spre casare și se acordă pentru achiziționarea unei mașini noi, al cărui sistem de propulsie generează maximum 130 g de CO2/km, potrivit reprezentanților Ministerului Mediului.

De asemenea, la prima de casare se poate adăuga un ecobonus de 1.000 lei în cazul achiziționării unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g de CO2/km în regim de funcționare mixt și/sau un ecobonus de 1.700 lei la achiziționarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid.

În cazul în care se întrunesc ambele condiții, cele două ecobonusuri pot fi cumulate cu prima de casare standard.

Programul „Rabla Clasic” va avea o componentă destinată persoanelor juridice. Acestea pot solicita, prin cererea de finanțare, cel mult echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro (sau 100.000 euro, dacă activează în domeniul transporturilor rutiere de mărfuri) în momentul depunerii dosarului de acceptare.

„Programul Rabla Plus va începe săptămâna viitoare. Avem un buget aprobat de Guvernul României de 120 de milioane de lei. În acest caz, se acordă două tipuri de ecotichete: unul de 45.000 lei, deci 10.000 de euro, dar nu mai mult de 50% din prețul de comercializare, pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric. În același timp, oferim un ecobonus de 20.000 de lei (aproximativ 5.000 de euro), dar nu mai mult de 50% din prețul de comercializare, pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km. Pentru acest an, estimăm că se vor cumpăra prin Programul „Rabla Plus” un număr de 2.000 de mașini electrice”, a mai declarat Grațiela Gavrilescu.

Totodată, ministrul Mediului a anunțat că, pentru stațiile de reîncărcare a mașinilor electrice, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a promovat o schemă de ajutor de stat pentru conectarea orașelor prin rețeaua de drumuri naționale și autostrăzi, pentru care se așteaptă avizul Comisiei Europene.

„A fost notificată, deja, Comisia Europeană, iar acum depinde de aprobarea schemei de ajutor de stat de către Comisie pentru a pune în operă, așa cum ne-am propus, obiectivele îndrăznețe asumate prin Programul de guvernare, adică 20.000 de stații de reîncărcare. Dorința nemărginită a românului de a-și cumpăra o mașină electrică sau hibrid plug-in trebuie să fie încurajată”, a precizat ministrul Mediului.

Ministrul Mediului a adăugat că accesarea Programului „Rabla Plus” nu este condiționată de casarea și radierea unui autovehicul uzat, iar prima oferită în cadrul Programului „Rabla Clasic” se poate cumula cu ecotichetele prevăzute de Programul „Rabla Plus”, numai în cazul în care solicitantul va achiziționa fie un autovehicul nou electric, fie unul electric hibrid plug-in.

În acest an, printre modificările aduse Ghidului de finanțare pentru Programul „Rabla” se numără: introducerea termenului de 60 de zile, de la publicarea listei persoanelor juridice de drept privat acceptate, pentru înscrierea la producătorii validați, apariția spațiului privat virtual pentru emiterea certificatelor de atestare fiscală, precum și obligația înmatriculării autovehiculelor noi achiziționate prin intermediul programului, pe numele beneficiarilor, în termen legal de la emiterea facturii de achiziție (prevedere valabilă doar pentru persoanele juridice care primesc ajutor de minimis).

De asemenea, potrivit reprezentanților Ministerului Mediului, a fost eliminată data de 31 decembrie ca termen limită de valabilitate a Notei de înscriere, astfel încât aceste documente vor fi valabile 120 de zile de la momentul emiterii. În plus, emiterea facturii și introducerea datelor aferente vor fi făcute în termenul de valabilitate a Notei de înscriere.

Ghidul de finanțare pentru Programul „Rabla 2018″ prevede un termen de șapte zile pentru soluționarea neconcordanțelor referitoare la informațiile aferente cererilor de decontare depuse de către producătorii validați.

„Pe segmentul „Rabla Plus” sunt prevăzute o serie de modificări față de ediția din 2017. Astfel, solicitantul persoană fizică poate achiziționa, pe parcursul unui an calendaristic, un singur autovehicul nou în cadrul Programului, beneficiind de un ecotichet, producătorii validați au obligația de a introduce în aplicația informatică, în termen de 10 zile de la emiterea facturii, informațiile privind achiziția autovehiculului nou, iar persoanele juridice pot înmatricula autovehiculele noi cumpărate prin program în termen de 90 de zile de la data emiterii facturii de achiziție. De asemenea, persoanele juridice de drept privat au interdicție de înstrăinare a autovehiculelor achiziționate prin „Rabla Plus” pentru o perioadă de un an de la emiterea facturii”, spun specialiștii din Mnisterul Mediului.

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și