Prima pagină » Știri » Aceasta este cea mai scumpă parcare din București. Cât costă să îți lași mașina aici o oră

Aceasta este cea mai scumpă parcare din București. Cât costă să îți lași mașina aici o oră

Aceasta este cea mai scumpă parcare din București. Cât costă să îți lași mașina aici o oră
Cea mai scumpă parcare din București, administrată de omul de afaceri Dragoș Dragoteanu, funcționează ca o mașinărie de făcut bani. În numai jumătate de an, parcarea din strada Buzești din Sectorul 1 al Capitalei s-a scumpit de trei ori, ultima majorare de preț fiind făcută recent la 6 lei/15 minute, adică 24 de lei pe oră.

Chiar dacă șoferii plătesc un preț record pentru București și chiar pentru România, pentru a-și putea lăsa mașinile acolo, parcarea privată nu duce lipsă de clienți, fiind mereu ocupată. Asta în condițiile în care atunci când a amenajat bulevardul Buzești, Primăria Capitalei nu a luat în calcul și construirea unor locuri de parcare în zonă.

Piața Victoriei, aglomerată în fiecare zi a săptămânii, dar extrem de deficitară în privința locurilor de parcare, a lăsat loc privaților să facă bani grei pe umerii șoferilor care doresc să își parcheze mașina în zonă.

Cel mai bine pare să fi înțeles acest lucru omul de afaceri Dragoș Dragoteanu care deține parcarea de pe strada Buzești, lângă clinica Anima. Spațiul pe care acesta îl administrează în zona Guvernului funcționează aproape ca o mașinărie de făcut bani. Parcarea de pe Buzești, cea mai scumpă din București și din România, a fost scumpită din nou. Astfel, un sfert de oră a ajuns să fie taxat cu 6 lei, ceea ce înseamnă că șoferii care vor să își lase mașina acolo timp de o oră trebuie să scoată din buzunar 24 de lei.

„Pentru orice administrație publică serioasă, problema parcărilor trebuie să constituie o prioritate. Nu contează atât de mult că nu s-au făcut încă, dar contează enorm dacă se dorește a fi făcut imediat”, spunea anterior Dragoș Dragoteanu, general manager al companiei Euroest Invest și proprietarul parcării private de pe Buzești. „Investitorii privați în parcări vor fi probabil întotdeauna cu un pas înaintea parcărilor oferite de primărie. Concurența este cea mai bună formă de evoluție, chiar și pentru acest domeniu de activitate”, a mai spus Dragoteanu, citat de businessmagazin.ro.

Parcarea privată de pe Buzești este deschisă zilnic, în intervalul orar 07.30-21.30.

În ciuda prețului ridicat practicat, parcarea este mereu plină de mașini, având în vedere faptul că în zonă se află mai multe clădiri de birouri și clinici medicale private. O parte din acești bani ar fi putut ajunge și în conturile municipalității, dacă atunci când a amenajat bulevardul Buzești Primăria Capitalei ar fi luat în calcul și construirea unor locuri de parcare.

În numai jumătate de an, parcarea de pe Buzești s-a scumpit de trei ori, ultima majorare fiind cea la șase lei pe sfertul de oră (24 lei /oră). Anterior, în august 2015, prețul a fost mărit la 5 lei/15 minute (20 lei/oră), înainte de această scumpire locul fiind taxat cu 4,5 lei la fiecare sfert de oră (18 lei/oră).

Prin comparație, parcarea subterană de la Universitate, administrată tot privat, costă 4 lei pe oră, adică de șase ori mai puțin decât cea de pe Buzești. În plus însă, în parcarea subterană de la Universitate, mașinile sunt ferite de soare și ploaie sau alte intemperii, în funcție de sezon.

În timp ce Primăria Capitalei face studii peste studii privind situația parcărilor din București, și pierde bani pentru fiecare zi de întârziere, privații au trecut la fapte concrete. Oriunde s-a găsit o bucățică de teren liber, aceștia au „amenajat” o parcare privată prin intermediul căreia încasează sume considerabile de la șoferii aflați în căutarea unui loc de parcare liber. Așa s-a ajuns ca, la numai câțiva pași de Guvern, să funcționeze două parcări private, în fapt două terenuri libere, fără nicio altă îmbunătățire, care aduc bani frumoși propietarilor fiind mereu pline, scrie b365.ro.

Autor

Citește și