Directorul adjunct al firmei Impresa Pizzarotti, Eusebio Caretta, care construitește pe lotul 1 al autostrăzii Sebeș-Turda, de la Sebeș până după Alba Iulia, a declarat, corespondentului MEDIFAX, că o casă care a fost expropriată se află pe traseul autostrăzii și blochează parțial lucrările pentru că încă nu poate fi demolată.
„Casa este expropriată. Expropriatorii au operat în mod corect. Problema acolo e de natură strict juridică-cadastrală, în sensul că au fost contestații în ceea ce privește suprafețele construite, suprafețele curții. Au mers mai departe în instanță și este în curs de a fi emisă o hotărâre de guvern pentru a reglementa specific acest punct la care momentan nu avem acces. Casa este încă în picioare, urmând după ce vor fi reglementate aceste chestiuni juridico-cadastrale să o demolăm și să construim pilonii podului. Este expropriată de la bun început”, a spus Eusebio Caretta.
Casa respectivă, care se află sub viitorul pod, este singura construcție aflată pe traseul lotului 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda ce împiedică și întârzie construcția drumului de mare viteză. Podul autostrăzii va trece deasupra unui drum, iar lucrările sunt blocate pe o distanță de circa 100 de metri. Pentru a fi demolată trebuie emisă o hotărâre de guvern.
De asemenea, alte două case se află aproape de zona pe unde trece autostrada, iar familiile care locuiesc aici sunt deranjate de praf și de zgomotele puternice făcute de utilaje.
O casă se află la limita de protecție a autostrăzii, iar cealaltă este situată în zona de protecție, la câțiva zeci de metri de axul viitorului drum de mare viteză. Acestea nu generează un blocaj în ceea ce privește continuarea lucrărilor, au explicat constructorii.
Procentul de realizare al lotului 1 este, în prezent, de circa 48%, iar tronsonul ar putea fi deschis circulației la finalul anului 2019, potrivit constructorului. Loturile 3 și 4 sunt finalizate, însă nu au fost deschise circulației.
Autostrada Sebeș-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri și va traversa parțial județele Alba și Cluj, fiind împărțită în patru loturi.
Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeș, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri și se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km și se termină în Turda.