Acord între Renault Truck Defence și MFA Mizil pentru producția de autovehicule militare
Compania Renault Truck Defence a încheiat un acord de colaborare cu uzina MFA Mizil pentru fabricarea de camioane militare și autospeciale pentru Ministerul de Interne, însă începerea producției în România este condiționată de bugetele ministerelor care ar urma să cumpere vehiculele.
Compania franceză Renault Truck Defence și uzina MFA Mizil, societate privată cu capital integral românesc, au anunțat că au încheiat un „memorandum de înțelegere” în baza căruia MFA Mizil este reprezentant exclusiv al Renault Truck Defence pe piața românească și care prevede, de asemenea, posibilitatea construcției, pe platforma de la Mizil, a unor linii de producție de camioane militare și autospeciale de intervenție destinate structurilor Ministerului de Interne.
Marți, la sediul MFA Mizil cele două companii au prezentat potențialilor cumpărători vehiculele care ar putea fi produse în România.
Potrivit directorului economic al MFA Mizil, Felix Pârvulescu, platforma MFA Mizil are o suprafață de 30 de hectare pe care pot fi construite diverse substructuri, în care pot fi amenajate fluxuri de producție.
Memorandumul cu Renault Truck Defence are în vedere în special producția de camioane din gama Kerax și vehicule pentru poliție și pentru intervenții în situații de urgență, a precizat reprezentantul societății românești.
Directorul economic al MFA Mizil nu a putut preciza nici care va fi valoarea investiției și nici când se va face investiția în liniile de producție, spunând că „se va investi în funcție de nevoile pe care le vor formula cei de la Ministerul Apărării și de la Ministerul de Interne”.
Felix Pârvulescu a mai spus că a discutat cu reprezentanții celor două ministere din România, despre care spune: „Sunt deschise, este nevoie de finanțare, se dorește finanțarea acestor programe, momentan nu sunt bani la buget, dar se dorește să venim împreună pentru a propune o soluție de finanțare”.
Acesta a precizat, întrebat fiind când va începe producția la Mizil, că investitorii nu vor produce camioanele și autospecialele decât atunci când vor ști care sunt bugetele pe care autoritățile din România le alocă pentru achiziționarea unor astfel de vehicule.
„O să încep producția numai în momentul în care se alocă bani pentru așa ceva. Investiția va fi dimensionată în funcție de bugetul pe care-l vor aloca aceste instituții pentru procurarea unor astfel de produse. Trebuie să aibă buget în acest sens. În funcție de asta vă pot da un răspuns referitor la investiția directă. Deci dimensiunea investiției directe va fi direct proporțională cu nevoia lor care este, există, dar și exprimată în funcție de sumele alocate în buget. (…) Primul produs va ieși (pe poarta fabricii de la Mizil – n.r.) în momentul în care vom avea un semnal clar de la aceste instituții”, a spus directorul economic al MFA Mizil.
Întrebat care sunt potențialii cumpărători ai acestor vehicule, Felix Pârvulescu a dat ca exemplu Ministerul Apărării Naționale, dar și structuri ale Ministerului de Interne precum: Poliția de Frontieră, Serviciul de acțiuni speciale al Poliției, Jandarmeria, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și inspectoratele județene din subordinea acestuia.
De asemenea, întrebat ce garanții au MFA Mizil și Renault Truck Defence că vor câștiga licitațiile pentru vehiculele pe care le vor produce în România, directorul economic al MFA Mizil a răspuns: „Putem propune și soluții de finanțare. Dacă nu crezi că poți să câștigi, nu intri în competiție”.
MFA Mizil, fosta uzină de armament deținută înainte de 1989 de statul român și care în 1991 avea 1.800 de angajați, mai are în prezent 70 de salariați , iar principalul obiect de activitate îl reprezintă producția de echipamente pentru industria petrolieră, piese și subansamble pentru vehicule militare, mentenanța vehiculelor militare ale infanteriei.
Felix Pârvulescu a spus că cifra de afaceri a uzinei estimată pentru acest an este de 1 milion de euro.