Adevăratul efect al scandalului Volkswagen în România
„Pe autoturisme, impactul ar putea să fie mare asupra Cehiei, dar încă este foarte greu de cuantificat. Concurența a presupus că va scădea producția în Cehia cu 15%. De unde! Nici măcar în criză nu am avut un asemenea șoc de reducere a producției”, a spus Bucșa, macroeconomist la Londra al grupului UniCredit, la o întâlnire cu jurnaliștii.
El a precizat că, în urma chestionării producătorilor de piese, a reieșit că circa 30% din piesele auto din România sunt direcționate către grupul Volkswagen.
„Pentru România, expunerea este mult mai mare așa, din componente, decât din autoturisme. Nu avem fabrică Volkswagen”, a comentat Bucșa.
El a adăugat că piețele principale de vânzare pentru Volkswagen sunt Europa și Asia-Pacific, unde regulatorii se uită sunt mai degrabă la emisiile de dioxid și monxid de carbon, și nu de compuși ai azotului.
Pe de altă parte, Volkswagen nu a fost singura marca de automobile care depășea emisiile de noxe în Statele Unite, ci chiar majoritatea brandurilor, excepție făcând un producător suedez. Astfel, este posibil să fie afectați și alți producători.
„După două săptămâni, vânzările Volkswagen au crescut, probabil pe niște discounturi serioase. Adică, ne așteptăm la Volkswagen să aibă profitabilitatea afectată masiv anul acesta, cu amenzile care vor urma, cu cel al marjelor, dar vânzările ca atare încă nu pot spune clar că vor fi afectate. Singurele numere negative pe care le avem sunt vânzările de automobile din Polonia, din septembrie, unde s-a văzut o reducere a cererii pentru Volkswagen”, a completat Bucșa.
Scăderea din Polonia a fost justificată de potențialii cumpărători prin faptul că nu au dorit să achiziționeze un autoturism, dacă ar fi trebuit să revină cu el în service peste două luni pentru a-i face modificări, preferând să aștepte pentru a se clarifica situația. Întrebați dacă și-ar cumpăra totuși alt autoturism, polonezii au răspuns negativ.