Marii jucători din piața auto mondială, precum Daimler din Germania, Geely Automobile din China și Toyota din Japonia au anunțat investiții în startup-uri care au ca scop implementarea unor mașini electrice aeriene, capabile de decolare și aterizare verticală. Există, însă, mari obstacole tehnologice și de reglementare în vederea implementării unor asemenea tehnologii.
Uber și Hyundai, de exemplu, au oferit termene de comercializare diferite, subliniind aceste provocări
„Am făcut progrese constante către obiectivul de lansare a Uber Air până în 2023″, a declarat Eric Allison, șeful Uber Elevate, la Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas, potrivit sursei citate.
Euisun Chung, vicepreședinte executiv al Hyundai, se așteaptă ca acest serviciu urban de mobilitate aerian să devină comercializabil în 2028, el notând că este nevoie ca legile și anumite sistemele să fie adaptate.
Hyundai este primul producător de automobile care s-a alăturat acestui proiect al Uber.
Hyundai ar urma să se ocupe de fabricarea vehiculelor, în timp ce Uber va oferi serviciile de ridesharing.
Vehiculul aerian conceput de Uber și Hyundai ar urma să fie complet electric și va putea transporta până la patru pasageri și un pilot, în călătorii de până la 100 de kilometri.
Anul trecut, Hyundai s-a angajat să investească 1,5 miliarde de dolari în „mobilitatea aeriană urbană”, până în 2025.