Adolescenții bucureșteni nu percep o modificare a veniturilor din cauza crizei
Adolescenții bucureșteni nu percep o modificarea propriilor venituri sau a celor familiale legată de actualacriză economică și nici nu percep o influențădirectă a crizei în compotamentul de consum din grupul lor, searată într-un studiu realizat de Research International.
Studiul calitativ „Ecouri ale crizei – ce cred adolescenții?”,realizat în luna august, a vizat adolescenții din București dincategoria de vârstă 12 – 17 ani, care provin din toate categoriilesociale.
Rezultatele studiului relevă faptul că adolescenții bucureșteni nupercep o modificare a veniturilor proprii sau a veniturilorfamiliale legată de actuala criză economică și mai ales nu percep oinfluență directă a crizei în compotamentul de consum din grupullor.
Potrivit inițiatorilor studiului, veniturile adolescenților provindin cotizații ale părinților și sunt legate predominant derezultatele la învățatură și de comportamentul adecvat însocietate, anul 2009 neaducând modificarea acestui comportament, cia introdus o notă de protecție față de influențele negative alecrizei, care se manifestată prin transmiterea sumară ainformațiilor despre criza economică și financiară.
„Adolescenții recunosc că familia le asigură venituri similare cucele de anul trecut și că nu au întampinat dificultăți înîndeplinirea dorințelor de vacanță în 2009. Pe perioada verii auavut parte de același tip de vacanță, au petrecut timpul liber înaceleași locuri ca și anul trecut și nu au resimțit niciun fel deschimbări de consum în cercul lor de prieteni cauzate de crizafinanciară”, se arată în studiu.
Adolescenții percep vag aspectele crizei economice, unii dintre eineputând să identifice clar începutul perioadei de criză. În opinialor, persoanele care sunt lovite de criză sunt cele „fără pile” sau”ghinioniștii”.
Specialiștii susțin că informațiile tinerilor despre despre crizafinanciară provin doar din discutiile adulților și sunt cel multmotiv de bășcălie în grupul lor de prieteni.