Prima pagină » Știri » Aeroportul Băneasa se redeschide pentru zborurile de linie

Aeroportul Băneasa se redeschide pentru zborurile de linie

Aeroportul Băneasa se redeschide pentru zborurile de linie
Aeroportul Băneasa se redeschide pentru zborurile de linie

„Redeschiderea aeroportului Băneasa reprezintă mai mult decât o posibilă soluție, lucrăm deja la operaționalizarea aeroportului pentru zboruri comerciale de linie și de tip charter; terminalul de la Băneasa a fost consolidat și restaurat în exterior.

Spun restaurat deoarece el a fost catalogat ca monument istoric, în același timp, avea și așa-zisa bulină roșie; acum se continuă amenajarea interioară. Licitația pentru proiectare este în curs, sperăm să finalizăm lucrările anul viitor și să fie reintrodus în exploatarea comercială pentru linie și charter”, explică stadiul în care se află lucrările pentru dezvoltarea acestui aeroport în prezent. Liviu Radu spune că operarea pe acest aeroport este un obiectiv propus pentru anul viitor. „Deocamdată nu avem niciun motiv să ne îndoim că în 2018 vom termina această operațiune”, explică Radu. Valoarea exactă a investițiilor în consolidare și restaurare va fi stabilită după atribuirea contractului de modernizare a terminalului la interior; conform estimărilor directorului general al CNAB, acestea vor fi de ordinul milioanelor de euro.

CNAB nu a stabilit încă tipul de operatori aerieni care vor desfășura activități pe acest aeroport (tradiționali sau low-cost) și nici numărul exact de pasageri ce vor putea fi acomodați. „Estimăm între un milion și un milion și jumătate de pasageri pentru acest aeroport, dar este doar o estimare deocamdată.” În ceea ce privește dezvoltările imobiliare din preajma aeroportului, acestea vor juca un rol în ceea ce înseamnă constrângeri de operare, respectiv o limitare a funcționării între anumite ore și pentru anumite tipuri de aeronave, potrivit lui Liviu Radu.

În același timp, acomodarea numărului din ce în ce mai mare de pasageri pe aeroportul Henri Coandă este inclusă într-o amplă stratagie, parte din Masterplanul de Transport al României. „Dezvoltarea aeroportului pornește de la planul strategic de dezvoltare consacrat printr-o prevedere legislativă; aceasta include o dezvoltare la Est, care presupune noi terminale, noi platforme, noi zone de cargo ș.a. Acest plan strategic se regăsește în masterplanul de transport al României și constă în mai multe etape: prima presupune investiții de aproximativ 450 de milioane de euro și ar trebui să mărească cu circa 50% capacitatea de prelucrare a pasagerilor. În faza finală, investiția va ajunge la aproximativ 900 de milioane de euro și va cuprinde adăugarea de centre comerciale, zone cargo, centre de afaceri și alte activități conexe”, descrie Liviu Radu planul legat de dezvoltarea aeroportului Otopeni.

Potrivit lui, prima etapă a acestui plan a depășit faza aprobării PUZ-ului; în prezent însă se reactualizează studiul de fezabilitate. „Acest studiu de fezabilitate a fost aprobat la nivelul anilor 2008-2010 și este în curs de reactualizare, aceasta fiind de altfel și o condiție cerută și de finanțatori”. Potrivit directorului general al CNAB, dezvoltările vor fi realizate prin surse proprii, atrase de pe piața bancară, ajutoarele de stat fiind restricționate de normele europene care prevăd ca fondurile publice să fie alocate doar aeroporturilor care depășesc trei milioane de pasageri anual. „Am avut deja primele discuții în acest sens cu instituții de credit internaționale, BEI, BERD, precum și cu bănci comerciale.”

Reactualizarea studiului de fezabilitate, având în vedere termenul estimat de implementare a unei dezvoltări de asemenea anvergură, este de cel puțin șase ani, va cuprinde și măsuri de ordin interimar, care să acomodeze creșterile de trafic de până la finalizarea noilor capacități, cuprinse de altfel și în Masterplanul de Transport al României. „Lăsând la o parte măsurile pe care noi le luăm permanent și tot ce înseamnă automatizarea fluuxurilor, îmbunătățiri operaționale, condiționate de spațiul existent, va trebui să apelăm la un consultant major pe această piață. Se ia în calcul și extinderea în continuare a terminalului existent, este foarte posibil acest lucru”, adaugă Liviu Radu.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Ce se întâmplă la Serviciul Român de Informații? Dan: Orice derapaj al Serviciului îmi revine mie
Digi24
Un virus gripal nou se răspândește rapid în România: În prima săptămână din decembrie au fost înregistrate peste 3.000 de îmbolnăviri
Cancan.ro
9 zile consecutive de ninsoare în România, potrivit meteorologilor Accuweather. Care sunt orașele vizate
Prosport.ro
Mesajul transmis de Sorana Cîrstea după ce a mers cu fiul lui Ion Țiriac în cea mai scumpă stațiune din Elveția
Adevarul
Țările din Vest unde românii ezită să se întoarcă: „Cei mai mulți sunt nostalgici. Vorbesc numai despre pământul matern”
Mediafax
Ce taxe vor plăti bucureștenii din 2026? Proiect PMB: impozite pe locuințe, mașini și terenuri
Click
Povestea fabuloasă a fabricii de pantofi construită de un om care abia știa să scrie. Le-a încălțat pe Sophia Loren și Elena Ceaușescu, iar mai târziu pe vedetele autohtone
Digi24
Reacție furioasă a Kremlinului, după ce șeful NATO a îndemnat la pregătiri pentru un război cu Rusia: „E iresponsabil”
Cancan.ro
Vila Rodicăi Stănoiu de la malul mării a fost VANDALIZATĂ! Misterul moștenirii fostei ministrese se adâncește!
Ce se întâmplă doctore
Dieta MINUNE cu care Monica Anghel a reușit să slăbească 40 de kilograme: „Asta poți mânca oricând, fără probleme”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Dacia C-Neo, testată în Alpi. Noul model a fost surprins în probe pe drumuri montane
Descopera.ro
O planetă ciudată i-a lăsat fără cuvinte pe astronomi
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Bulă o vede pe maică-sa dezbrăcată în fața oglinzii spunând: – Vreau un bărbat!
Descopera.ro
Două planete din Sistemul Solar nu sunt ceea ce par, susțin cercetătorii