La conferință vor participa ca lectori: Răzvan COTOVELEA – Ministrul pentru Societatea Informațională; Dan NICA – fost Ministru al Comunicațiilor și Societății Informaționale, deputat și vicepreședinte PSD; Peter STEPHENS – Director adjunct, Direcția Europeană pentru Reformă, Departamentul pentru inovație in afaceri și competențe; Valentin MIRCEA – Expert în concurență și telecomunicații și senior partner la Mircea&Asociații; Ondrej FELIX – Digital Champion, Republica Cehă, Marius GHENEA – antreprenor e-commerce; Cătălin CREȚU – Manager General, Visa România; Richard MYSON – Director Financiar, Delamode România; Valentin ȘTEFAN – Director Dezvoltare, Vodafone România; Tiberiu URDĂREANU – Președinte, UTI Systems; Steve NOBLE – Director Vanzări Internaționale și Securitate Națională, L-3 TRL Technology; Marc HOWARD – Director General, Global Brands Protection Ltd și Kathryn DEMPSTER – Marketing Executive, Tabernus.
În 2013 acoperirea broadband era disponibilă pentru 99,9% dintre cetățenii Uniunii Europene, în timp ce 73% dintre gospodării și-au instalat broadband. În 2012, 45% dintre europeni au facut cumpărături online, însă doar 11% au s-au implicat în achiziții de pe site-urile din alte țări. Studiile mai arată că până în 2015 vor exista 900.000 de posturi vacante în IT.
Agenda digitală a Europei va ridica nivelul economiei europene și va ajuta companiile și cetățenii europeni să profite de noile tehnologii digitale. Unul dintre obiectivele principale este reducerea până la zero a diferenței între convorbirile telefonice în roaming și cele naționale până în 2015. Un alt țel la fel de important este atingerea procentului de 50% dintre cetățenii europeni care folosesc programul de e-Government (plata taxelor, contribuțiilor sau alte servicii prin intermediul internetului), tot până în 2015.
În aceste condiții este vital să accelerăm dezvoltarea și lansarea tehnologiilor de ultimă oră precum serviciile de telefonie 4G, să revizuim etichetarea produselor, să uniformizăm legislația privind reducerile și promoțiile și să înlăturăm barierele care îngreunează și care uneori chiar împiedică comerțul transfrontalier. Adoptarea unor măsuri care să asigure o piață competitivă și sigură în domeniul plăților online, dezvoltarea unui regim de copyright flexibil, care să încurajeze conținutul online inovativ și legal, dar și îmbunatățirea transparenței și ușurarea utilizării datelor cu caracter non personal sunt alte probleme care ar trebui rezolvate cât mai curând posibil.
De aceea, în cadrul conferinței „Mediafax Talks about Digital Europe” aducem împreună autorități, reprezentanți ai camerelor de comerț și ai ambasadelor, manufacturieri, retaileri, web-manageri și designeri, manageri de marketing și brand, reprezentanți ai mass-media, precum și invitați externi din Austria, Ungaria, Croația, Bulgaria, Cehia, Polonia, Slovenia, Slovacia și Regatul Unit al Marii Britanii.
Conferința va fi structurată în trei sesiuni pe parcursul zilei. Prima dintre acestea va dezbate politicile europene și reglementările existente, dar și pe cele necesare la nivel european în vederea formării unei piețe comune. Această dezbatere va fi urmată de discuții privind retail-ul, platformele digitale, start-up-uri în domeniul comerțului online, aplicații mobile și soluții optime de livrare. Ultima sesiune va aborda securitatea în domeniul online, confidențialitatea și protecția datelor utilizatorului, dar și statistici privind comerțul online și fraudele din acest sistem.
Mai multe detalii despre agenda evenimentului „Mediafax Talks about Digital Europe” și înscrierile pentru participare le puteți găsi pe website-ul: http://www.mediafaxtalks.ro/category/digital-europe
Mediafax este cel mai mare furnizor de informație generală și de afaceri din România. Înființată în 1991, compania Mediafax face parte din Mediafax Group și are peste 2.000 de clienți din mass-media, sectorul public și cel de afaceri. Printre produsele și serviciile Mediafax se numără fluxuri zilnice de știri și fotografie de presă, înregistrări audio cu declarații și interviuri în exclusivitate, servicii de monitorizare de presă și de distribuție de comunicate de presă, conținut multimedia pentru telefonia mobilă. Din 2007, Mediafax se adresează în mod direct și consumatorilor finali, nu doar sectorului business, prin www.mediafax.ro.
Mediafax organizează, începând din 2006, evenimente de business care vin în completarea informațiilor generale și de afaceri oferite zilnic mass-media, instituțiilor și companiilor. Prin seria de conferințe Mediafax Talks (www.mediafaxtalks.ro), oamenii de afaceri și toți cei interesați au la dispoziție un forum de dezbatere despre subiecte și probleme arzătoare, precum și o modalitate de dialog cu autoritățile.