„Așa cum s-a precizat anterior, acest zbor umanitar, ale cărui costuri au fost suportate din fondul MAE pentru situații de urgență și criză, a repatriat cetățenii români care nu au putut călători cu alte companii. În acest context, MAE precizează că, de la debutul situației din Turcia, a fost activată în regim de urgență Celula de Criză a Ministerului Afacerilor Externe, care a gestionat procedurile specifice de repatriere, în conlucrare cu instituțiile românești cu atribuții în domeniu. Au fost înregistrate aproximativ 2.300 de apeluri telefonice.
Toate misiunile diplomatice și oficiile consulare din zonă, coordonate de Celula de Criză, au fost implicate în acordarea asistenței și protecției consulare necesare (Ankara, Istanbul, Izmir, Sofia, Atena, consulatul onorific al României la Antalya). De asemenea, structurile Celulei de Criză a MAE acționează în regim de permanență”, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX de către MAE.
Celula de Criză continuă să monitorizeze evoluțiile. Pentru acordarea corespunzătoare a asistenței consulare și preluarea operativă a solicitărilor cetățenilor români, MAE a pus la dispoziția cetățenilor interesați în mod suplimentar și linia telefonică TelVerde 0800 800 407 (accesibilă numai din România, în regim de gratuitate), precum și adresa de e-mail: [email protected]. Cetățenii români aflați în Turcia au în continuare la dispoziție numerele de telefon: +90.312.44.77.920; +90 212 3583541; +90 212 3580516; +90 212 3583537, +90 232 4650579.