Prima pagină » Știri » Ambalajul original al unui produs nu mai este obligatoriu pentru a beneficia de garanție

Ambalajul original al unui produs nu mai este obligatoriu pentru a beneficia de garanție

Ambalajul original al unui produs nu mai este obligatoriu pentru a beneficia de garanție
Ambalajul original al unui produs nu mai este obligatoriu pentru a beneficia de garanție, iar service-urile pot fi amendate cu până la 25.000 de lei dacă nu respectă legea, potrivit noii legi a ambalajelor, care a intrat deja în vigoare.

Legea 249/2015 a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 809 din 30 octombrie 2015 și a intrat în vigoare în aceeași zi. Pe lângă amenzile prevăzute în cazul în care colectarea deșeurilor de ambalaje nu are loc în mod selectiv, actul normativ aduce clarificări și în ceea ce privește obligativitatea păstrării cutiei originale în care a fost livrat/cumpărat un anumit produs.

„Se interzice condiționarea, sub orice formă, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumpărat de păstrare a ambalajului”, se arată în actul normativ intrat în vigoare în 30 octombrie.

Cu alte cuvinte, în cazul în care un operator economic refuză repararea sau înlocuirea unui produs aflat în garanție pentru că nu mai aveți ambalajul original, puteți face plângere la Autoritatea Națională a Protecției Consumatorului. Comerciantul poate primi astfel o amendă cuprinsă între 15.000 și 25.000. Important de știut este și că ANPC intervine doar pentru persoane fizice, persoanele juridice, inclusiv PFA-urile, fiind nevoite să apeleze la justiție. Cei din urmă sunt sfătuiți să respecte prevederile din certificatul de garanție.

Pentru acordarea garanției, o persoană are nevoie doar de certificatul de garanție și de factură, însă datele de identificare ale vânzătorului de pe factură trebuie să fie lizibile, scrie Avocat.net.

 

Autor

Citește și