Astfel, Klaus Iohannis a avut duminică seara 55% (874.844 fani), iar Victor Ponta 45% (715.332 simpatizanți) din numărul cumulat de fani ai celor doi. Chiar Alianța Creștin Liberală a informat, duminică, printr-un comunicat, că Klaus Iohannis l-a depășit pe Victor Ponta la numărul de fani și că pagina de Facebook a lui Iohannis a devenit „cea mai mare și cea mai rapid formată comunitate din jurul unui om politic în mediul online”.
Iohannis a avut o creștere spectaculoasă a numărului de fani în ultimele două luni, când și-a intensificat postările pe Facebook, în timp ce Victor Ponta cu activitate îndelungată pe rețeaua de socializare a adunat simpatizanți într-o perioadă mai mare de timp.
În ultima săptămâna de campanie (10-16 noiembrie) Ponta a pornit de la 665.071 fani, având o creștere ușoară până la 715.332, în timp ce Iohannis a plecat de la 521.825 și a ajuns la 874.844, în ziua dinaintea votului și mai ales în cea a votului el reușind să atragă foarte mulți simpatizanți. Tredul pe Facebook confirmă faptul că rețeaua de socializare a avut un rol important în răsturnarea tuturor pronosticurilor.
În ultima săptămână de campanie cei doi candidați au oferit celor 1.590.176 simpatizanți 226 mesaje care și-au găsit răspuns sub forma a 5.855.922 de reacții. Defalcat, publicul pe Facebook s-a manifestat prin 4.947.422 like-uri, 340.353 comentarii și 568.147 distribuiri la postările celor doi prezidențiabili.
În săptămâna 10-16 noiembrie Klaus Iohannis, câștigătorul alegerilor, a postat 110 mesaje care au fost răsplătite cu 3.746.977 aprecieri, 180.914 comentarii și 462.234 distribuiri. Deși Victor Ponta a postat un număr mai mare de mesaje, respectiv 116, răspunsul fanilor a fost mai modest în comparație cu contracandidatul său, Ponta primind numai 1.200.445 like-uri, 159.439 comentarii și 105.913 distribuiri.
Analizând situația pe zile în ultima săptămână se observă că sâmbătă, 15 noiembrie și mai ales duminică, 16 noiembrie, interacțiunea lui Iohanis cu fanii crește brusc ajungând la 2.759.088 în ultima zi, la o diferență imensă față de Ponta, cu 294.684, ceea ce ar putea explica parțial și rezultatul de la urne.
Din analiza pe zile se mai observă că duminică, în ziua votului, Klaus Iohannis a avut 35 de postări pe pagina de Facebook față de numai 10 în ziua precedentă, iar Victor Ponta a postat 18 mesaje, după ce sâmbătă avusese 24.
Klaus Iohannis a avut un engagement al fanilor de trei ori mai mare (106,3% față de 33.08%) decât contracandidatul său Victor Ponta, engagement care s-a dovedit a fi decisiv în câștigarea competiției atât în mediul online, cât și la urne.
În ceea ce privește frecvența vizitelor pe paginile candidaților, Iohannis are 86% – o vizită, 9,80% – două vizite, 2,40% – trei vizite, 1% – patru vizite și 0,40% – mai mult de patru vizite, iar Victor Ponta are 73,20% – o vizită, 14,80% – două vizite, 5,30% – trei vizite, 2,80% – patru vizite și 3,90% – mai mult de patru vizite.
Cei doi candidați s-au adresat unui public provenind în mod preponderent din România, Klaus Iohannis având în comparație cu Victor Ponta o susținere ușor mai ridicată din partea diasporei.
Victor Ponta s-a adresat pe Facebook unui public mai tânăr, majoritatea simpatizanților lui Ponta având vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani, în comparație cu simpatizanții lui Klaus Iohannis care au vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani.
Simpatizanții lui Victor Ponta sunt în mod egal bărbați și femei. în timp ce fanii lui Klaus Iohannis sunt în număr ușor mai mare femei (57%).