Prima pagină » Știri » Andronescu: Avem 100.000 de lecții electronice, dar cel mult trei laboratoare de informatică în școli

Andronescu: Avem 100.000 de lecții electronice, dar cel mult trei laboratoare de informatică în școli

Andronescu: Avem 100.000 de lecții electronice, dar cel mult trei laboratoare de informatică în școli
Aproximativ 100.000 de lecții în format electronic sunt disponibile, în prezent, la nivel național, însă în unitățile de învățământ există cel mult câte trei laboratoare de informatică, a declarat, luni, ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, la o dezbatere privind manualele școlare.

Aproximativ 100.000 de lecții în format electronic sunt disponibile, în prezent, la nivel național,  însă în unitățile de învățământ există cel mult câte trei laboratoare de informatică, a declarat, luni, ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, la o dezbatere privind manualele școlare.

Andronescu a menționat, în același context, ideea de a recompensa elevii și profesorii liceelor de top cu laptopuri sau tablete, demersul fiind însă condiționat de aspectele financiare.

„Eu cred că, în acest moment, după proiectul de informatizare care a debutat acum aproximativ zece ani, trebuie să venim cu altceva la liceele performante. Din punctul meu de vedere, cred că trebuie să croim niște proiecte care să se adreseze acestui public extrem de polarizat din școli. Adică, dacă pentru liceele tehnologice, pentru școlile profesionale, cred că este extraordinar de important să avem ateliere în care să facă practică de profil sau practică pentru școala profesională respectivă, cred că pentru liceele teoretice trebuie să venim cu altceva. De exemplu, mă gândeam că am putea să construim chiar un proiect pilot care să fie și ca o recompensă pentru rezultatele de top pe care le obțin, un proiect prin care fiecare profesor să aibă un laptop, fiecare elev poate avea un laptop, o tabletă. Deocamdată, trebuie să vedem de ce bani europeni putem să dispunem pentru acest proiect”, a spus ministrul Educației.

Potrivit ministrului Educației, profesorii conectați astfel permanent la tehnologie ar putea să-și pregătească de acasă lecția adecvată nivelului clasei la care predau a doua zi, iar învățarea ar putea fi personalizată.

„O să ziceți, poate, că este visul unei nopți de vară. Nu, chiar cred în proiectul acesta și o să depunem toate eforturile, să încercăm să-l ducem mai departe. Am fost la o oră de fizică și am rugat de trei ori profesorul să explice elevilor lecția pe înțelesul lor, dar respectivul cadru didactic nu a putut decât să citescă definițiile din carte. La fel și la biologie. Sunt multe lecții care pot fi adaptate”, a adăugat Ecaterina Andronescu.

Citește și