Andronescu către părinți: Să instaurăm dialogul școală-părinți înainte să izbucnescă conflictele
Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a cerut, sâmbătă, părinților să mențină dialogul cu școala înainte de apariția unor stări confictuale întrucât este adepta dialogului, și nu a unor măsuri coercitive, acestea fiind soluția extremă în situațiile grave.
Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a participat, sâmbătă, la Adunarea națională a Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar, ocazie cu care le-a spus celor prezenți să vină alături de școală și astfel rezultatele copiilor lor să fie unele mai bune, dar și pentru prevenirea violenței în școli.
„Stați aproape de școală. Dacă școala nu împarte responsabilitatea cu dumneavoastră, nici elevul, și nici școala nu își pot îndeplini misiunea. Nimeni nu-l poate cunoaște pe copil cum îl cunoașteți dumneavoastră. Dacă nu veți încerca în calitate de părinți să găsiți măsuri remediale se va accentua distanța dumneavoastră față de școală”, a spus ministrul Educației.
Andronescu a spus că derapajele de comportament ale copiilor trebuie sesizate la timp, astfel încât școala împreună cu părinții și psihologii școlari să ia măsuri care să prevină acțiunile de violență ale elevilor.
„Să instaurăm dialogul între părinți și școală înainte ca stările conflictuale să izbucnească”, a adăugat Andronescu.
Ea a precizat că nu este în favoarea măsurilor coercitive decât ca ultima soluție extremă.
În opinia sa, școala trebuie să găsească calea de a aduce părintele în unitatea de învățământ.
Întrebată cum i-ar apropia pe părinți de școală, Ecaterina Andronescu a spus că le-ar transmite elevilor că prezența părinților este necesară și în cazul în care această măsură nu ar da roade le-ar scrie părinților copiilor o scrisoare în care i-ar întreba cum se implică în creșterea acestora, cu privire la școală și cum își organizează copilul programul.
„Dacă nu ar fi sensibil la prima scrisoare părintele, i-aș mai scrie o scrisoare”, a explicat ministrul Ecaterina Andronescu.
Potrivit acesteia, soluția ar fi after-school-ul pentru ca elevul să nu stea afară ore întregi după terminarea cursurilor.
Prezent la adunare, primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, a susținut că în centrul sistemului educațional trebuie să revină mereu elevul și a subliniat rolul părintelui în educația copilului.
„Cred că ar trebui să vedem cum trebuie să fie școala pentru a corespunde copilului. Fiecare copil e un proiect”, a spus edilul Sectorului 3.
În opinia sa, părinții trebuie să vadă ce înclinații au copiii lor și să meargă în direcția în care se îndreaptă aceștia.