Andronescu, deranjată de numărul „excesiv de mare” de note modificate după contestații: Un semnal de alarmă
Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu a precizat, joi, în cadrul unei conferințe de presă că numărul lucrărilor modificate în 2019, ca urmare a contestațiilor depuse de către elevi și liceeni atât după Evaluarea Națională, cât și după Bacalaureat este unul „excesiv de mare”. „Fără îndoială este un mare semnal de alarmă pentru noi. E un mare sistem de alarmă, care impune automat și măsuri pentru a remedia această situație”, a spus ministrul.
Potrivit aceleiași surse, măsurile care se impun ar viza o serie de elemente precum „ regândirea examenelor din punctul de vedere al conținutului și al itemilor obiectivi și nu în ultimul rând, în ceea ce privește formarea celor care evaluează, pentru că diferențele sunt după părerea mea chiar inacceptabile”.
Ecaterina Andronescu a declarat că acest număr al notelor modificate considerabil după contestații se va reduce în viitor, invocând în același context ca o altă potențială măsură care ar trebui luată în calcul în acest sens și elaborarea unui barem care să fie „mai util” evaluatorului. „O să reducem pentru că anul acesta în metodologie se practică a treia corectură, dacă diferența e mai mare de un punct și jumătate, cred că trebuie să coborâm această diferență și sigur o să cerem și celor care fac subiectele să elaboreze un barem care să fie mai util evaluatorului, mai concret ancorat în subiectul respectiv și în posibilele rezolvări pe care le presuspune subiectul respectiv”, menționează ministrul.
Ministrul Educației a precizat că este necesar ca ministerul să aibă lista nominală a celor care au avut diferențe mari, motivând că nu crede că ar trebui să se treacă prea ușor peste aceste lucruri. „Vom face o analiză și o să cerem fiecărui inspectorat școlar acolo unde au fost centrele de evaluare să avem aceste liste”, a spus ministrul.
Ecaterina Andronescu a declarat că o primă măsură ce ar trebui luată în acest sens „ar fi ca aceste cadre didactice să nu mai participe la evaluările anilor următori, iar o măsură pe care de asemenea, cred că trebuie să o avem în vedere este să formăm acești evaluatori în așa fel încât, diferențele să nu mai fie atât de mari, așa cum au fost de exemplu, în unele cazuri, anul acesta”, a precizat ministrul Educației.
Andronescu a concluzionat spunând că în aceste cazuri este nevoie de exigență, întrucât la mijloc este vorba de soarta copiilor care susțin aceste examene. „Nu ne putem juca în felul acesta. Trebuie să fim foarte atenți atunci când facem corectura unei lucrări, pentru că în spatele acelei lucrări este nu numai un copil a cărui soartă depinde de nota pe care noi o dăm, ci este o familie, sunt rudele care cu siguranță urmăresc, e societatea în ansamblul său”, a conchis ministrul.