Andronescu, despre clasa zero: După primul semestru, facem o analiză cu puncte tari și puncte slabe

Publicat: 29 09. 2012, 17:09
Actualizat: 28 09. 2018, 17:26

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat, sâmbătă, la Craiova, referitor la clasa pregătitoare, că după primul semestru se va face o analiză „cu puncte tari și puncte slabe”, pentru a se decide dacă această clasă rămâne la școală sau revine la grădiniță.

Ecaterina Andronescu s-a întâlnit, sâmbătă dimineață, la Craiova, cu educatoarele din județul Dolj, cu care a discutat despre problemele clasei pregătitoare.

Ministrul a declarat apoi, într-o conferință de presă, că în mai multe zone din țară clasa pregătitoare a început cu multe probleme.

„Sunt școli care nu au avut spații adecvate și care au sacrificat laboratoarele de fizică, de chimie sau de biologie, au sacrificat cancelaria, au sacrificat sala de sport, divizând-o în mai multe spații pentru clasa pregătitoare și sunt școli unde clasa pregătitoare a fost organizată pe coridorul școlilor. Deci pentru asemenea situații, noi va trebui să găsim soluții. Sunt anormale aceste situații și ar fi trebuit, în mod normal, înainte de a se lua decizia de a se transfera clasa pregătitoare la școala primară sau gimnazială sau și gimnazială, ar fi trebuit să avem un studiu de impact care să prezinte foarte clar starea infrastructurii și capacitatea infrastructurii de a asimila această clasă pregătitoare”, a declarat Ecaterina Andronescu.

Ministrul Educației a precizat că are o listă cu toate problemele apărute la clasa pregătitoare pentru fiecare școală.

Ecaterina Andronescu a spus că după primul semestru se va face o analiză pentru a se stabili dacă se menține clasa pregătitoare la școală și anul următor sau revine la grădiniță.

„Am luat decizia, ca după primul semestru, să facem o analiză, cu puncte tari și puncte slabe. Evident că, de la doamnele educatoare semnalul este clar: clasa pregătitoare ar trebui să rămână în grădiniță. Sunt foarte multe argumente în favoarea acestei opțiunii pe care doamnele educatoare au exprimat-o: faptul că într-o școală avem elevi de 18 ani și copii de cinci ani și jumătate, nu este cea mai fericită situație când ies în pauză și unii și alții. De aceea, eu cred că această analiză ne va duce în situația să putem lua o decizie corectă, pentru că, după opinia mea, să greșești, poate fi acceptat, dar să perseverezi diabolic, nu cred că trebuie să facem lucrul acesta”, a declarat Ecaterina Andronescu.

De asemenea, ministrul Educației a avut o întâlnire cu directorii de școli din județ, dar și cu conducerea Universității din Craiova, discutând probleme legate de finanțarea instituției de învățământ.

„Am discutat probleme legate de finanțarea de bază, având în vedere clasificarea anului anterior, dar și amendarea finanțării de care se bucură, cu ghilimele de rigoare, Universitatea din Craiova și ce-am putea să facem să ameliorăm această situație. Am discutat despre proiectele din progamul POSDRU, despre ce ar trebui să facem cu revistele românești și în general cu calitatea învățământului superior”, a spus Ecaterina Andronescu.

Întrebată de jurnaliști despre susținearea financiară pe care Ministerul Educației ar putea să o dea Universității din Craiova pentru finalizarea unui corp de clădire, Andronescu a precizat că în bugetul pe acest an nu există resurse pentru investiții, dar se programează două proiecte, în colaborare cu Banca Mondială și cu Minsterul de Finanțe, pentru a se termina investițiile începute.

În ceea ce privește faptul că microbuzele școlare nu sunt suficiente în județul Dolj, Ecaterina Andronescu a spus că bani în acest moment pentru cumpărarea altora nu mai sunt, dar că se discută cu Ministerul de Finanțe pentru achiziționarea prin leasing a altor mașini.

Ecaterina Andronescu a menționat însă că nu a primit niciun răspuns de la Ministeurl de Finanțe.