Angajați ai serviciului telefonic pentru gripa A H1N1 din M.Britanie fac erori „mortale”

Publicat: 16 02. 2012, 08:53
Actualizat: 24 02. 2012, 21:12

Medicii britanici cred că mulți pacienți mor din cauza unorgreșeli comise de angajații call centre-urilor specializateîn gripa A H1N1, boli grave cum ar fi meningita,amigdalita și pneumonia fiind confundate sau trecute cu vederea depersonalul neinstruit, relatează Daily Mail în ediția online.

Treizeci și șapte la sută dintre medicii generaliști au afirmat,într-un studiu realizat de revista Pulse, că au trebuit să-itrateze pe cei care fuseseră diagnosticați în mod eronat cu gripă AH1N1 de operatori telefonici ale căror vârste nu depășeau uneori 16ani. Trei doctori au declarat că pacienții lor au murit ca rezultatal acestor erori.

Un medic ce nu a dorit să fie identificat a afirmat, potrivitsondajului, că un pacient a murit de meningită, după odiagnosticare incorectă de către linia telefonică specializată.Alți doi medici, unul din Sorset și altul din Wiltshire, au spus căpacienții lor au murit în circumstanțe similare. Un alt doctor dinDerbyshire a afirmat că un copil de trei ani a fost diagnosticat cugripă A H1N1 și i s-a prescris Tamiflu de către serviciultelefonic, dar a fost diagnosticat ulterior cu pneumonie bacterianăși spitalizat.

Cercetarea a arătat că 91 la sută dintre medicii generaliști credcă Tamiflu nu ar trebui să mai fie administrat tuturor persoanelorcare prezintă simptomele gripei A H1N1, din cauză că virusul arputea astfel să dezvolte o rezistență.

Ellen Wright, un medic dintr-un cartier din sud-estul Londrei, adeclarat: „Au existat numeroase complicații (…). Există noidovezi că se dezvoltă o rezistență (a virusului) în Statele Unite,iar Administrația lor pentru Alimentație și Medicamente îșirevizuiește politica. Este timpul ca și Departamentul de Sănătatesă o revizuiască”.

Mediafax