Prima pagină » Știri » Angajații Academiei Cațavencu anunță suspendarea revistei. Directorul general neagă

Angajații Academiei Cațavencu anunță suspendarea revistei. Directorul general neagă

Angajații Academiei Cațavencu anunță suspendarea revistei. Directorul general neagă
Angajați ai Academiei Cațavencu au anunțat, joi, că revista își suspendă activitatea, în timp ce Adrian Rus, directorul general al companiilor grupului de presă Medien Holding, care deține publicația, a declarat, pentru Mediafax, că aceasta își va continua apariția atât în print, cât și în online.

Numărul de luni al Academiei Cațavencu nu va fi publicat, fiind suspendată și versiunea online a revistei, inclusiv contul său de Facebook, angajații publicației împlinind pe 10 iulie patru luni de la încasarea ultimului salariu, după cum a declarat redactorul-șef Dan Mazilu.

„Redacția Academiei Cațavencu nu mai are chef de glumă. Administrația trustului de presă în care este inclusă această revistă este, ea însăși, o poantă. O poantă bună – dacă este văzută dinafară, sau o poantă proastă, dacă este suportată dinauntru. Astfel, numărul care urma să apară în ziua de 23 iunie 2014 nu va mai aparea (sau cel puțin nu în această formulă editorială). De asemenea, se suspendă și segmentul online al revistei – site și pagină de Facebook”, informează un comunicat remis Mediafax.

Potrivit sursei citate, redactorii Academiei Cațavencu ar fi fost amenințați cu poliția. „Administratorul trustului de presă, domnul Adrian Rus, l-a contactat telefonic pe redactorul-șef, Dan Mazilu, ca să-i transmită că «o să sufere foarte mult pentru ceea ce a făcut», că întrerupe imediat telefoanele de serviciu, pentru a nu putea discuta cu presa și că mâine la prânz, redactorii AC (Academia Cațavencu, n.r.) se vor trezi cu poliția la ușă pentru a li se ridica laptopurile și telefoanele mobile. Toate acestea în condițiile în care redactorii sunt în mod legal încă angajați ai revistei”, se spune în comunicat.

În același comunicat se mai spune că, „de ceva timp, Academia Cațavencu funcționează într-o situație hilară: nu ajutată de administrația trustului de presă din care face parte ci, cumva, în ciuda acesteia”.

„Este neplăcut, dar relativ obișnuit în presă, ca salariile să nu fie încasate la timp. Însă nu e deloc firesc ca, față de subiectul întârzierilor salariale de luni de zile, Adrian Rus, directorul general al companiilor grupului de presă Medien Holding, să aibă următoarea poziție, exprimată într-un e-mail, cităm: «Dacă e vorba de salarii din nou am să v-o spun pentru ultima oară: Cine poate credita această activitate și și-o asumă, să rămână. Cine nu, să plece instant (…) Este ultima oară când mai spun acest lucru. Următoarea dată când îmi aduci acest lucru în discuție (…) Vă asigur că plecați»”, se spune în comunicat.

Angajații mai spun că nu pot susține financiar această publicație. „(…) Academia Cațavencu a fost și este, încă, o revistă citită. O spun vânzarile la chioșc, în creștere, până când administrația a luat nefericita decizie de a scădea tirajul. Aceasta creștere este o performanță (din câte știm, unică în trustul nostru, și rară în presă, în general), dar este o performanță greu de susținut, atâta vreme cât administrația pare să facă tot ce-i stă în putință pentru a contrazice aceasta tendință”, se mai arată în comunicatul citat.

Pe de altă parte, redacția Academia Cațavencu a precizat că, în momentul de față, revista este administrată într-un mod „amatorist lăutăresc”. „Să fii sunat cu trei-patru ore înaintea tipăririi revistei și să ți se spună că se reduce cu patru numărul paginilor acesteia, apoi, la insistențele redactorului-șef, să se descopere că economia obținută astfel ar fi derizorie (și, desigur, invers proporțională cu deficitul de imagine) este încă o dovadă clară a amatorismului lăutăresc cu care se «administrează» această revistă”.

De asemenea, aceștia îl acuză pe directorul general Adrian Rus că intenționa să inaugureze „o politică editorială unică în presă românească: redacția să-i propună vânzătorului ei de publicitate clienți și campanii publicitare, iar vânzătorul, la rândul său, să ofere teme de articole (generale, nu publicitare!), să judece valoarea de umor a conținului revistei, ba chiar să aleagă coperta revistei”.

Contactat de Mediafax joi, directorul general al companiilor grupului de presă Medien Holding, Adrian Rus, a declarat: „Academia Cațavencu își continuă apariția atât în print, cât și online. Câțiva redactori au ales să plece din cauza întârzierilor salarile. Nu am altceva de spus”.

Întrebat dacă numărul de luni al Academiei Cațavencu va apărea, acesta a răspuns afirmativ.

Medien Holding a anunțat în iunie 2011 că a achiziționat titlul Academia Cațavencu, precizând că va asigura „suportul financiar și logistic necesar sporirii calității revistei, asigurându-i totala independență editorială”. Primul număr al publicației Academia Cațavencu în noua formulă și cu o echipă nouă, condusă atunci de Denis Dinulescu, a apărut în 29 iunie 2011.

Anunțul Medien Holding a venit după ce Claudiu Pădurean, jurnalist la România Liberă, și-a adjudecat marca „Academia Cațavencu”, pentru 882.659 de euro cu TVA inclus, la licitația publică cu strigare organizată pe 14 iunie 2011 de lichidatorul judiciar General Group Expert SRL al societății Cațavencu SA. Presa a scris despre Claudiu Pădurean că ar fi susținut, de fapt, de Dan Adamescu, cel care controlează împreună cu familia sa ziarul România Liberă, la care jurnalistul este angajat. Pădurean a devenit proprietarul mărcii după ce a livrat, pe 20 iunie 2011 suma licitată, iar în 21 iunie 2011 a fost încheiat procesul verbal de preluare a mărcii. Însă, pe 25 iunie 2011, Claudiu Pădurean a declarat însă pentru MEDIAFAX că nu mai are nicio legătură cu proiectul „Academia Cațavencu”.

Pe de altă parte, Tribunalul București a admis în luna mai 2011 propunerea administratorului judiciar General Group Expert SRL privind intrarea în faliment în procedura generală a debitoarei SC Cațavencu SA, editorul Academia Cațavencu, potrivit deciziei publicate pe site-ul oficial al instanței. Ulterior, pe 26 mai 2011, marca „Academia Cațavencu” a fost scoasă la licitație, fiind adjudecată pentru suma de 1.617.000 de euro, cu TVA, de către Doru Bușcu, fostul director editorial al publicației, care nu a reușit însă să strângă banii pentru a deveni proprietarul mărcii. Astfel, licitația a fost reluată în 14 iunie 2011, când jurnalistul Claudiu Pădurean și-a adjudecat marca „Academia Cațavencu”.

Fosta echipă a publicației Academia Cațavencu, în frunte cu Doru Bușcu, a lansat în 29 iunie 2011 săptămânalul de satiră Cațavencii.

În afară de Academia Cațavencu, portofoliul grupului de presă Medien Holding, controlat de familia Adamescu, include și cotidianul România Liberă.

Citește și