Angajații unei multinaționale nu se vor mai întoarce niciodată la birou în regim full-time
Angajaţii companiei multinaționale Unilever nu vor mai reveni niciodată la birou în regim full-time. CEO-ul companiei: „Nu cred că vom reveni vreodată la modelul de cinci zile de muncă de birou pe săptămână”.
Unilever, prima companie care face anunțul
Cel mai important om din gigantul anglo-olandez Unilever a declarat că angajaţii companiei nu vor mai lucra niciodată cinci zile pe săptămână în cadrul birourilor, indicând că pandemia de COVID-19 va transforma radical modul în care muncim, scrie The Guardian, citat de ZF.
CEO-ul Alan Jope spune că firma îşi încurajează toţi angajaţii să se vaccineze împotriva coronavirusului şi exclude din start inocularea obligatorie a acestora. Astfel, compania îi va testa în mod regulat pe cei care nu doresc să se vaccineze.
Jope a mai adăugat că Unilever va studia mai multe tipare de muncă după ce pandemia a scos la iveală faptul că schimbările radicale pot apărea mult mai rapid decât ne-am fi imaginat iniţial.
Compania, a treia cea mai valoroasă din cadrul Bursei din Londra
Compania, a treia cea mai valoroasă din cadrul Bursei din Londra, este producătorului unor branduri precum Dove, Lipton, Persil şi Knorr.
CEO-ul nu se aşteaptă ca angajaţii din Europa de Vest şi America de Nord să se întoarcă la birou mai devreme de luna aprilie, declarând că firma va folosi o „modalitate hibrid” prin care va alterna telemunca şi munca la birou. Schimbările se vor aplica tuturor angajaţilor, circa 150.000 la nivel global.
„Nu cred că ne vom întoarce vreodată la modelul de cinci zile de muncă de birou pe săptămână. Pare un aspect deja învechit”, spune Alan Jope.
Potrivit unei predicții realizate vara trecută de Banca americană Morgan Stanley, 30% dintre angajaţii din SUA vor lucra de acasă după terminarea pandemiei, de două ori peste nivelurile pre-COVID.
Săptămâna de lucru de 4 zile
Compania Univelever a anunţat la sfârşitul anului trecut că toţi angajaţii din Noua Zeelandă vor lucra patru zile pe săptămână pentru o perioadă de 12 luni. Dacă experimentul va îmbunătăţi nivelul de performanţă, Unilever intenţionează să aplice modelul pentru toţii angajaţii companiei.