Prima pagină » Știri » ANPC a verificat magazinele unui mare hypermarket și a propus închiderea temporară a două unități / Reacția retailerului

ANPC a verificat magazinele unui mare hypermarket și a propus închiderea temporară a două unități / Reacția retailerului

ANPC a verificat magazinele unui mare hypermarket și a propus închiderea temporară a două unități / Reacția retailerului
Inspectorii ANPC au verificat 14 magazine Carrefour, la care au fost constatate abateri pentru care au fost aplicate 35 de amenzi în valoare de 301.000 lei, fiind propusă măsura închiderii temporare până la 6 luni a două magazine.

Conform autorității, au fost retrase temporar de la vânzare 209 kg de produse alimentare în valoare de 3.798 de lei, au fost retrase definitiv 1.423 kg de produse alimentare în valoare de 28.875 lei și s-a solicitat remedierea deficiențelor și începerea procedurilor de autorizare pentru mașinile de produs gheață.

Abaterile constatate privesc, printre altele, comercializarea peștelui fără respectarea condițiilor de păstrare, produse calde expuse la temperaturi mai mici de 60 de grade, comercializarea de produse cu caracteristici necorespunzătoare, produse fără dată de fabricație, lipsa de informații, elemente de identificare sau data limită de consum depășită, pește alterat, produse din carne pentru care nu s-a putut stabili trasabilitatea, produse din zona gastro pentru care nu s-a putu stabili data preparării, practici comerciale înșelătoare, nerespectarea temperaturilor de depozitare pentru produse din carne sau pește, nerepspectarea condițiilor de expunere a mărfii.

Au fost verificate Carrefour București Militari, Carrefour București Băneasa, Carrefour Constanța, Carrefour Brașov, Carrefour București Grand Arena, Carrefour București Colosseum, Carrefour Satu Mare, Carrefour Cluj Napoca, Carrefour Baia Mare și Carrefour Oradea Lotus Market.

Reacția Carrefour

Punct de vedere din partea Carrefour România cu privire la controalele ANPC desfășurate recent în rețeaua de magazine:

„În ziua de 24 octombrie, 14 magazine Carrefour din București și din țară au fost supuse unor controale realizate de inspectorii ANPC. În urma verificărilor din teren, au fost identificate anumite aspecte de neconformitate punctuale, diverse ca scală și impact. A urmat un proces de dialog cu autoritățile, pentru a definitiva un plan de măsuri pentru prevenție sau remediere, conform legii.

Unele dintre măsurile solicitate au fost în linie cu programele deja angajate pentru modernizarea magazinelor Carrefour, incluzând tranziția către etichete electronice (pentru a elimina posibilitatea diferențelor de preț), upgrade-ul progresiv al echipamentelor din raioanele de gastronomie sau pește, îmbunătățirea trasabilității produselor proaspete de la producător la raft. În anumite cazuri, am agreat accelerarea modernizării raioanelor, motiv pentru care unele ar putea fi indisponibile temporar în perioada următoare.

Tratam extrem de serios orice problemă referitoare la standardele sanitare și de calitate. În acest sens, am aprecia să nu fie aduse în spațiul public informații inexacte, trunchiate sau distorsionate – incluzând titluri despre închiderea magazinelor Carrefour pe termen mediu, înainte ca rapoartele ANPC să fie finalizate sau planul de măsuri să fie agreat. Aceasta deoarece ne găsim într-o situație ingrată, în care nu putem să clarificam diverse aspecte aflate pe agenda publică, deoarece procesele legale nu au fost finalizate.

În acelasi timp, din respect pentru încrederea pe care ne-o acordă deopotrivă producătorii români (care reprezintă peste 90% din oferta noastră de produse proaspete în sezon) și milioane de clienți, vom demara intern începând de astăzi un proces amplu de verificare a condițiilor de păstrare și comercializare a produselor proaspete, în linie cu standardele naționale și europene.

Dorim să îi asigurăm pe clienții noștri că eforturile noastre zilnice sunt pentru a garanta standarde de excelență în calitate și că vom lua toate măsurile necesare pentru că aceștia să își poată face în continuare cumpărăturile din magazinele noastre în deplină siguranță, ca și până acum. Vom reveni cu o comunicare detaliată privind măsurile de prevenție, îmbunătățire sau remediere, pe măsură ce ele vor fi implementate.

Compania Carrefour România”