Primarul Emil Boc a declarat, miercuri, că municipalitatea a stabilit un număr de 60 de tipuri de cereri pe care cetățenii le pot adresa online Primăriei clujene cu ajutorul noului funcționar virtual.
„Primăria Cluj-Napoca continuă procesul de digitalizare a procedurilor din administrația publică locală. Astfel, începând de miercuri, și-a început activitatea primul > din România, numit Antonia. Simplificăm accesul clujenilor la serviciile administrației publice locale, cu ajutorul tehnologiei, noul sistem având rolul de a diminua birocrația, de a câștiga timp pentru cetățean și de a reduce costurilor administrative. Am stabilit un număr de 60 de tipuri de cereri pe care cetățenii le pot adresa online Primăriei, fără să mai vină la ghișeele instituției. Acest lucru ne permite să scurtăm cu 40% timpul circuitului actelor în instituție, prin faptul că cererile sunt înregistrate direct la șefii de servicii sau birouri, în subordinea cărora se începe procesarea solicitării și pregătirea răspunsului către cetățean”, a spus Boc.
Potrivit acestuia, cererile se pot depune de clujeni, în continuare, la ghișeele Primăriei, dar și de acasă, online, și se pot atașa documente, iar, instant, Antonia va da un număr de înregistrare, va trimite cererea direct la funcționarul public care are obligația de a răspunde.
„Se elimină cozile de la ghișeele Primăriei Cluj-Napoca, iar cetățeanul poate urmări modul de soluționare a cererii direct pe site-ul Primăriei. Se reduce, astfel, termenul de procesare a răspunsului Primăriei sub 20 de zile, față de 30 de zile cât e acum”, a precizat edilul Clujului.
Acesta a explicat că, prin accesarea butonului „Servicii online” – „Cereri” de pe site-ul oficial al Primăriei https://www.e-primariaclujnapoca.ro/registratura/cereri/, toți cei interesați pot vedea linkurile către formularele online disponibile în această primă etapă.
Printre documentele care pot fi trimise online se numără cererile de informații de interes public conform Legii nr. 544/ 2001, cerere anunț licitație, anunț de mediu, eliberare copii documente din arhivă, actualizare bază de date asociații de proprietari, eliberarea unor adeverințe, aviz siguranța circulației, cerere de loc de vânzare în piață, cerere de organizare evenimente, cerere de eliberare abonamente parcare.
În perioada următoare va urma etapa a doua de dezvoltare a Antoniei, sub forma unui robot, cu care cetățenii vor avea posibilitatea de a interacționa în mod direct.