Viceprimarul Dan Tarcea a declarat, marți, la finalul ședinței Consiliului Local, că timpul de răspuns al cererilor procesate de Antonia este mult mai mic pentru că nu se pierde timpul cu depunerea actelor la registratură.
„Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat proiectul
Potrivit acestuia, Antonia procesează peste 90 de tipuri de cereri. Oamenii pot trimite cereri în format digital, solicitările fiind repartizate către funcționarii Primăriei Cluj-Napoca, astfel că timpul de răspuns este redus pentru că nu se pierde timpul cu depunerea actelor la registratură.
„În cea de-a doua etapă, încercăm ca Antonia să funcționeze și sub formă de hologramă, acesta fiind elementul surpriză al perioadei următoare. Depinde de modul cum vom putea rezolva problemele tehnice, astfel că nu pot estima timpul când va fi funcțională Antonia în noua formă”, a spus Tarcea.
Costurile aferente proiectului, care are o durată de 30 de luni, sunt constituite din cheltuieli legate de echipamentele și dotările necesare implementării acestuia, cu personalul implicat în activități de management de proiect, cheltuieli cu servicii – studii, analize, evenimente, cursuri de formare.
Primul funcționar public virtual din România, Antonia, a fost lansat în 15 aprilie 2018. Antonia dirijează cererile online ale cetățenilor și îi ajută 24 de ore din 24 în rezolvarea problemelor cu municipalitatea.