Anunț important pentru șoferi. Legea RCA se schimbă din nou! Metoda prin care se va deconta dauna
Nicu Marcu, președintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, speră ca în scurt timp legislația privind RCA să fie schimbată prin reglarea modului de decontare, iar consumatorului să i se deconteze dauna de către societatea la care s-a asigurat.
Președintele Autorităţii de Supraveghere Financiară consideră că schimbarea legii RCA va fi benefică, iar toată lumea va avea numai de câștigat.
“Într-o perioadă imediat următoare se va modifica legislaţia astfel încât să dăm posibilitatea consumatorului să meargă să i se deconteze dauna de către societatea la care s-a asigurat. Şi în momentul acesta are posibilitatea să opteze pentru o asigurare directă, să-i fie decontată dauna de către asiguratorul la care a încheiat, dar asigurarea acesta are costul mai mare. Este la propunerea noastră şi e apanajul Parlamentului.
Sigur, într-o perioadă scurtă vom modifica. Ideea este că trebuie să lucrăm la cauze şi nu la efecte şi cauzele se rezolvă numai prin reglarea acestui mod de decontare. Atâta timp cât eu cumpăr serviciul de calitate şi cel la care m-am asigurat îmi decontează şi dauna cred că problema cea mai mare a fost rezolvată”, a explicat Nicu Marcu la Digi 24.
Legea RCA, modificată. Nicu Marcu: “Nemulțumirea consumatorului se vede clar că există”
Nicu Marcu a mai precizat că, în prezent, există multe nemulțumiri ale consumatorilor, care se concretizează, în cele din urmă, în petiții.
“Din păcate, aceste petiţii au avut un trend crescător comparativ cu 2019, când nivelul petiţiilor a fost în jur de 20.000, numai în semestrul unu din acest an petiţiile au depăşit pragul de 20.000. Nemulţumirea consumatorului se vede clar că există. Dacă ne raportăm la numărul asiguraţilor, procentul în numărul de asigurări este nesemnificativ, dar pe noi, ca autoritate, ne interesează inclusiv o singură petiţie”, a spus preşedintele ASF.
Președintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Nicu Marcu, a ținut să mai precizeze că la nivelul Autorității, pe lângă Serviciul Petiții, a fost înființat și un Serviciu de Conciliere, unde peste 80% dintre petiții au fost rezolvate în mod pozitiv.