Prima pagină » Știri » Anunț oficial | Pe ce dată exactă va fi GATA metroul din Cluj-Napoca. Magistrala va avea 19 stații și lucrarea a costat 9.064.456.067 de lei fără TVA

Anunț oficial | Pe ce dată exactă va fi GATA metroul din Cluj-Napoca. Magistrala va avea 19 stații și lucrarea a costat 9.064.456.067 de lei fără TVA

Anunț oficial | Pe ce dată exactă va fi GATA metroul din Cluj-Napoca. Magistrala va avea 19 stații și lucrarea a costat 9.064.456.067 de lei fără TVA

Primăria Cluj-Napoca a desemnat oficial câștigătorul licitației pentru Metroul din Cluj. Iată toate detaliile!

A câștigat o Asociere condusă de firme turcești, care au licitat cu 5 milioane de lei sub prețul estimat de Primăria Cluj-Napoca.

Emil Boc a făcut un anunț oficial pe pagina lui de Facebook, unde a precizat că durata contractului este de 96 de luni, mai exact, opt ani, astfel, pe 2023, 1 martie, metroul din Cluj-Napoca va fi gata.

”A fost desemnat câștigătorul licitației pentru metrou. Pas important în implementarea proiectului. După expirarea perioadei de contestații și semnarea contractului se va putea trece la proiectarea și execuția lucrărilor.

Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației deschise având ca obiect ”Proiectare și execuție lucrări de infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj”.

Oferta depusă de către Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A are următoarele caracteristici:

Oferta financiară: 9.059.483.352,07 lei fără TVA (față de valoarea estimată de 9.064.456.067 lei fără TVA)

Punctaj obținut componenta financiară: 55 puncte (din 55)

Punctaj obținut componenta tehnică: 36,25 puncte din 45 puncte

Total punctaj obținut: 91,25 puncte din 100 puncte.

Valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067 lei fără TVA, din care:

– valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA;

– valoarea estimată a serviciilor de proiectare (inclusiv alte servicii): monitorizare, studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), expertizare tehnică, documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, proiect tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică: 398.114.648,69 lei fără TVA.

Durata totală a contractului este de 96 de luni”, prezintă primarul Emil Boc pe pagina lui de Facebook.

La licitație au fost depuse 2 oferte, după cum urmează:

1. Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A

2. Asocierea S.C. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. – S.C. TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S.

Printre proiectele realizate de către ofertantul câștigător se număra: Lucrarea de Construire a Sistemului Feroviar de Transport Public Istanbul Otogar-Bağcılar, Executarea Lucrărilor Electromecanice şi Livrarea Vehiculelor;

– Proiectarea şi Construirea Liniei de Metrou a II-a Varşovia de la stația „Rondo Daszynskiego” până la stația „Dworzec Wilenski”;

– Proiectare și construcție a liniei de metrou II din Varșovia – ETAPA 2 a TRONSONULUI DE VEST DE LA TUNELUL DIN SPATELE STAȚIEI C06 „KSICCIA JANUSZA” până la șinele de cale ferată din spatele stației C04;

Magistrala 1 va avea 19 stații

Magistrala I de metroul Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens).

În octombrie 2021, ca urmare a contractului încheiat în aprilie 2020, cu o echipă de proiectanți și consultanți cu experiență în proiecte de transport, condusă de SWS Engineering SpA, pentru efectuarea studiilor, a fost finalizat Studiul de Fezabilitate.

Astfel, indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții Magistrala I de metrou Cluj au fost aprobați prin HG 1288/28.12.2021, iar în octombrie 2022 a fost emisă Hotărârea nr. 1245 pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ”Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu- Apahida-Jucu-Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”.

De asemenea, traseul liniei de metrou ușor începe din zona nouă rezidențială din Florești.

Primele trei stații deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 deservesc zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorului spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo.

Stațiile 6, 7 și 8 deservesc cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș), iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști.

De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială B-dul Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor, unde este amplasat și Depoul suprateran.

Întreaga linie este în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.

În data de 29.12.2022 a fost semnat contractul de finanțare nr. 18 între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și U.A.T Municipiul Cluj-Napoca pentru implementarea proiectului Magistrala I de Metrou Cluj, potrivit ȘtirideCluj.

Amyra Garey a absolvit Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, Universitatea București, secția Filologie, limbile - ucraineană-rusă. Pasionată de poezie și scriere, a câștigat concursuri ... vezi toate articolele

Citește și