Groupe Renault a anunţat, într-un comunicat de presă, planul său de transformare, care are ca scop realizarea unor economii de peste 2 miliarde de euro, pe parcursul a trei ani şi punerea bazelor unui nou model de competitivitate. Între măsuri se numără suspendarea proiectelor în România şi Maroc şi ajustarea a 4.600 de posturi în Franţa a peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent.
„Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în acelaşi timp clientul în centrul priorităţilor sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităţilor operaţionale şi pe gestionarea riguroasă a resurselor. Dincolo de acest aspect, proiectul de plan urmăreşte să pună bazele dezvoltării pe termen lung a Groupe Renault. În Franţa, Grupul va fi organizat în jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulară şi inovaţie cu valoare adăugată ridicată.Aceste centre regionale majore de excelenţă, situate în Franţa, urmează să se afle în centrul revenirii Grupului. La Flins şi Guyancourt, Grupul îşi va reorganiza activităţile”, anunţă Renault, într-un comunicat citat de MEDIAFAX.
Una dintre măsurile care afectează angajaţii priveşte ajustările forţei de muncă, Grupul renault anunţând că se angajează să se asigure că acestea se desfăşoară printr-un dialog cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale.
„Acest proiect de ajustare a forţei de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă şi plecări voluntare. Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani şi va viza aproape 4.600 de posturi în Franţa, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent”, se arată în comunicat.
„Modificările planificate sunt fundamentale pentru a asigura sustenabilitatea companiei şi dezvoltarea acesteia pe termen lung. La nivel colectiv şi cu sprijinul partenerilor noştri din Alianţă, ne vom putea atinge obiectivele şi vom face din Groupe Renault un jucător major în industria auto în anii următori. Suntem pe deplin conştienţi de responsabilitatea noastră, iar transformarea planificată poate fi realizată doar cu respectarea tuturor părţilor co-interesate ale Grupului nostru şi printr-un dialog social exemplar”, a declarat Jean-Dominique Senard, preşedintele Consiliului de Administraţie al Renault.
„Într-un context dominat de incertitudine şi complexitate, acest proiect este vital pentru a garanta o performanţă solidă şi durabilă, satisfacţia clienţilor fiind prioritară. Prin valorificarea numeroaselor noastre active, cum ar fi vehiculul electric, prin valorificarea resurselor şi tehnologiilor Grupului Renault şi ale Alianţei şi prin reducerea complexităţii dezvoltării şi producţiei vehiculelor noastre, dorim să generam economii de scară pentru a ne restabili profitabilitatea globală şi pentru a ne asigura dezvoltarea în Franţa şi la nivel internaţional. Acest proiect ne va permite să privim către viitor cu încredere”, a adăugat Clotilde Delbos, CEO interimar al Renault.
Proiectul include îmbunătăţirea eficienţei şi reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianţei, optimizarea producţiei, cu economii de aproximativ 650 de milioane de euro. În această privinţă se urmăreşte accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0, îmbunătăţirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării şi „design to process ” („de la concepţie la proces”), ajustarea numărului de angajaţi din producţie, suspendarea proiectelor de creştere capacitară planificate în Maroc şi România, studiu pentru adaptarea capacităţilor de producţie ale Grupului în Rusia, studiu pentru raţionalizarea activităţilor de fabricaţie a cutiilor de viteze în lume.
În Franţa, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producţiei vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părţile interesate, în special cu partenerii sociali şi cu autorităţileuşoare în nordul Franţei.
Planul mai urmăreşte eficienţa sporită a funcţiilor suport şi reorientarea activităţilor pentru o mai bună alocare a resurselor. Această reorientare asupra activităţii de bază a Grupului printr-o modificare în domeniul său de activitate va fi în special axată pe o parte din reţeaua de distribuţie RRG integrată în Europa şi pe transferul pachetului de acţiuni deţinut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China către Dongfeng Motor Corporation şi încetarea activităţilor cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piaţa chineză.
Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaţilor în conformitate cu reglementările aplicabile.
Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde euro.
Compania Renault ar putea dispărea dacă nu va primi curând ajutor pentru a face față crizei coronavirusului, a declarat vineri ministrul francez al Finanțelor, Bruno Le Maire, adăugând că producătorul auto trebuie să se adapteze situației, anunță Reuters.
Le Maire a declarat pentru postul de radio Europa 1 că uzina franceză Renault din Flins nu trebuie să se închidă și că firma ar trebui să păstreze cât mai multe locuri de muncă în Franța, dar ar trebui să rămână, de asemenea, competitivă.
Acțiunile Renault au scăzut cu 2,9% în primele tranzacții bursiere, generând o scădere de 1,5% a indicelui de referință CAC-40.
Guvernul a afirmat în mod constant că producătorii auto francezi trebuie să readucă mai multe capacități de producție în Franța, în schimbul sprijinului guvernamental, și că dorește ca aceștia să dezvolte mașini ecologice, cu niveluri scăzute de poluare.
Renault este partener într-o alianță cu companiile japoneze Nissan și Mitsubishi Motors, iar alianța urmează să anunțe o strategie reînnoită pe 27 mai.
Nissan are în vedere tăierea a 20.000 de locuri de muncă din forța sa de muncă globală, concentrându-se asupra Europei și țărilor în curs de dezvoltare, luptând să se recupereze după scăderea puternică a vânzărilor.