Prima pagină » Știri » ANUNȚ. Renault renunță la mii de angajați în toată lumea și suspendă dezvoltarea în România

ANUNȚ. Renault renunță la mii de angajați în toată lumea și suspendă dezvoltarea în România

ANUNȚ. Renault renunță la mii de angajați în toată lumea și suspendă dezvoltarea în România

Groupe Renault a anunţat, într-un comunicat de presă, planul său de transformare, care are ca scop realizarea unor economii de peste 2 miliarde de euro, pe parcursul a trei ani şi punerea bazelor unui nou model de competitivitate. Între măsuri se numără suspendarea proiectelor în România şi Maroc şi ajustarea a 4.600 de posturi în Franţa a peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent.

„Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în acelaşi timp clientul în centrul priorităţilor sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităţilor operaţionale şi pe gestionarea riguroasă a resurselor. Dincolo de acest aspect, proiectul de plan urmăreşte să pună bazele dezvoltării pe termen lung a Groupe Renault. În Franţa, Grupul va fi organizat în jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulară şi inovaţie cu valoare adăugată ridicată.Aceste centre regionale majore de excelenţă, situate în Franţa, urmează să se afle în centrul revenirii Grupului. La Flins şi Guyancourt, Grupul îşi va reorganiza activităţile”, anunţă Renault, într-un comunicat citat de MEDIAFAX.

Una dintre măsurile care afectează angajaţii priveşte ajustările forţei de muncă, Grupul renault anunţând că se angajează să se asigure că acestea se desfăşoară printr-un dialog cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale.

Renault renunță la mii de angajați în toată lumea

„Acest proiect de ajustare a forţei de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă şi plecări voluntare. Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani şi va viza aproape 4.600 de posturi în Franţa, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent”, se arată în comunicat.

„Modificările planificate sunt fundamentale pentru a asigura sustenabilitatea companiei şi dezvoltarea acesteia pe termen lung. La nivel colectiv şi cu sprijinul partenerilor noştri din Alianţă, ne vom putea atinge obiectivele şi vom face din Groupe Renault un jucător major în industria auto în anii următori. Suntem pe deplin conştienţi de responsabilitatea noastră, iar transformarea planificată poate fi realizată doar cu respectarea tuturor părţilor co-interesate ale Grupului nostru şi printr-un dialog social exemplar”, a declarat Jean-Dominique Senard, preşedintele Consiliului de Administraţie al Renault.

„Într-un context dominat de incertitudine şi complexitate, acest proiect este vital pentru a garanta o performanţă solidă şi durabilă, satisfacţia clienţilor fiind prioritară. Prin valorificarea numeroaselor noastre active, cum ar fi vehiculul electric, prin valorificarea resurselor şi tehnologiilor Grupului Renault şi ale Alianţei şi prin reducerea complexităţii dezvoltării şi producţiei vehiculelor noastre, dorim să generam economii de scară pentru a ne restabili profitabilitatea globală şi pentru a ne asigura dezvoltarea în Franţa şi la nivel internaţional. Acest proiect ne va permite să privim către viitor cu încredere”, a adăugat Clotilde Delbos, CEO interimar al Renault.

Suspendă dezvoltarea în România și Maroc

Proiectul include îmbunătăţirea eficienţei şi reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianţei, optimizarea producţiei, cu economii de aproximativ 650 de milioane de euro. În această privinţă se urmăreşte accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0, îmbunătăţirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării şi „design to process ” („de la concepţie la proces”), ajustarea numărului de angajaţi din producţie, suspendarea proiectelor de creştere capacitară planificate în Maroc şi România, studiu pentru adaptarea capacităţilor de producţie ale Grupului în Rusia, studiu pentru raţionalizarea activităţilor de fabricaţie a cutiilor de viteze în lume.

În Franţa, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producţiei vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părţile interesate, în special cu partenerii sociali şi cu autorităţileuşoare în nordul Franţei.

Planul mai urmăreşte eficienţa sporită a funcţiilor suport şi reorientarea activităţilor pentru o mai bună alocare a resurselor. Această reorientare asupra activităţii de bază a Grupului printr-o modificare în domeniul său de activitate va fi în special axată pe o parte din reţeaua de distribuţie RRG integrată în Europa şi pe transferul pachetului de acţiuni deţinut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China către Dongfeng Motor Corporation şi încetarea activităţilor cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piaţa chineză.

Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaţilor în conformitate cu reglementările aplicabile.

Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde euro.

Ministrul francez al Finanțelor: Renault ar putea dispărea. Trebuie să se adapteze

Compania Renault ar putea dispărea dacă nu va primi curând ajutor pentru a face față crizei coronavirusului, a declarat vineri ministrul francez al Finanțelor, Bruno Le Maire, adăugând că producătorul auto trebuie să se adapteze situației, anunță Reuters.

Le Maire a declarat pentru postul de radio Europa 1 că uzina franceză Renault din Flins nu trebuie să se închidă și că firma ar trebui să păstreze cât mai multe locuri de muncă în Franța, dar ar trebui să rămână, de asemenea, competitivă.

Acțiunile Renault au scăzut

Acțiunile Renault au scăzut cu 2,9% în primele tranzacții bursiere, generând o scădere de 1,5% a indicelui de referință CAC-40.

Guvernul a afirmat în mod constant că producătorii auto francezi trebuie să readucă mai multe capacități de producție în Franța, în schimbul sprijinului guvernamental, și că dorește ca aceștia să dezvolte mașini ecologice, cu niveluri scăzute de poluare.

Renault este partener într-o alianță cu companiile japoneze Nissan și Mitsubishi Motors, iar alianța urmează să anunțe o strategie reînnoită pe 27 mai.

Nissan are în vedere tăierea a 20.000 de locuri de muncă din forța sa de muncă globală, concentrându-se asupra Europei și țărilor în curs de dezvoltare, luptând să se recupereze după scăderea puternică a vânzărilor.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
BREAKING | Wiz Khalifa, condamnat în România la 9 luni de închisoare cu executare!
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Detaliul din biroul lui Vladimir Putin care a dat de gol o nouă minciună a propagandei Kremlinului
Mediafax
Sărbătorile dăunează grav sănătății. Ce probleme medicale riscă românii în această perioadă
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Guvernul va achita o datorie veche de peste 30 de ani către SUA, pentru un credit folosit la importul de bumbac
Cancan.ro
A început războiul pentru averea Rodicăi Stănoiu! Moștenitorii surpriză, care i-au luat fața Puișorului
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
Record absolut! Cu cât au împrumutat românii Guvernul în 2025?