Primăria Municipiului București (PMB) a organizat, luni, o ședință de dezbatere publică în care s-au discutat mai multe proiecte de hotãrâre referitoare la aprobarea regulamentelor unor servicii publice, printre care cel al managementului traficului sau al parcărilor.
În ceea ce privește principalul proiect aflat pe ordinea zi a dezbaterii, respectiv gestionarea și managementul traficului, precum și delegarea acestor servicii către una dintre companiile municipale înființate anul trecut, singurul reprezentant al societății civile care a luat cuvântul a fost Marian Ivan, președintele OPTAR.
„Modul în care se propune regulamentul pentru asigurarea serviciului de management al traficului dovedește că nu se știe ce trebuie să facă un astfel de serviciu, că să ajute la decongestionarea traficului. Se știe că Bucureștiul este cel mai congestionat oraș al Uniunii Europene, asta din cauza politicilor publice. Nu cred că mai există un oraș în lume care să aibă un astfel de serviciu de management și să-l folosească ca să acorde undă verde traficului motorizat individual. Trebuie să înțelegeți că în momentul în care se acordă undă verde traficului motorizat individual, ceilalți participanți, cum sunt pietonii, trebuie să cedeze prioritate acestui tip de transport”, a precizat președintele OPTAR în cadrul dezbaterii de la Primăria Capitalei.
De asemenea, Ivan a mai spus că OPTAR solicită inversarea principiilor din regulamentul privind managmentul traficului, în sensul în care transportul public să aibă prioritate față de cel general.
În ceea ce privește un alt proiect de pe ordinea de zi, privind sistemul de parcaje din București, Marian Ivan a declarat că OPTAR nu este de acord ca primăria să mai acorde subvenții pentru parcările din oraș.
„Noi am solicitat să nu se mai acorde nicun fel de subvenții sau falicități pentru plata locurilor de parcare, cum se întâmplă în momentul de față, mai exact am solicitat ca serviciul de parcare să fie taxat la valoarea reală. (…) Nu este normal ca firmele care au locuri de parcare să își lase angajații să vină cu autobuze, cu camioane și cu orice fel de vehicule pe spațiul public, la domiciliu”, a mai precizat Ivan.
Mai mult, susține președintele OPTAR, cei care au mai multe mașini pe o singură adresă ar trebui taxați dublu pentru a doua mașină parcată.
Prezent la dezbaterea publică de luni, directorul general al Autorității Municipale de Reglementare a Serviciilor Publice (AMRSP), Adrian Cristea, a declarat că va lua în calcul propunearea lui Marian Ivan, în ceea ce privește eliminarea subvenției pentru parcări.
„Propunerea formulată de domunul Marian Ivan a fost luată în considerare, astfel încât, la punctul 5, care prevede tarifarea echitabilă a parcărilor vom adăuga fraza >”, a precizat Adrian Cristea.
„Studiul de oportunitate este realizat în vederea alegerii variantei optime de gestiune pentru serviciul public de management al traficului în muncipiul București (…) Principalele activități care vor fi prestate în cadrul serviciului de management al traficului în municipiul București sunt: elaborarea studiilor de trafic, organizarea circulației rutiere și optimizarea traseelor, realizarea și întreținerea în perfectă stare de funcționare a instalațiilor de dirijare a circulației, a semafoarelor, a indicatoarelor rutiere și marcajelor, perfecționarea și modernizarea mijloacelor de semnalizare și avertizare rutieră și de dirijare a circulației”, se arată în proiectul de hotârâre privind gestionarea serviciului de management al traficului.