Anunțul ROMATSA, după noi negocieri: ce se întâmplă cu greva generală
„În cursul zilei de 29 august la sediul ROMATSA au continuat negocierile între patronat și sindicat pentru finalizarea noului contract colectiv de muncă și pentru a stinge conflictul care a generat declararea grevei generale anunțată pentru data de 1 septembrie. Au fost analizate majoritatea revendicărilor, existand un consens asupra acestora din partea comisiilor de negociere. Negocierile continuă și astăzi, disponibilitatea ambelor părți creand premizele pentru găsirea soluțiilor și pentru rezolvarea divergențelor existente, astfel încât ROMATSA să asigure în continuare, în condiții normale operaționale și tehnice, serviciile de trafic aerian”, a anunțat ROMATSA, printr-un comunicat.
Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a cerut vineri sindicatelor ROMATSA, după demisia directorului general, să renunțe la greva generală programată pentru 1 septembrie, apreciind că protestul este inutil și afectează activitatea din domeniul aerian și „confortul cetățeanului”.
Intrarea angajaților Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) în grevă generală de la 1 septembrie este legală, potrivit unei decizii luate vineri de Tribunalul București, care nu este definitivă.
Controlorii de trafic aerian ROMATSA au anunțat luni că vor intra în grevă generală din 1 septembrie, dacă cele 14 revendicări pe care le au nu vor fi soluționate, ei susținând că problemele lor sunt „de viață și de moarte” și privesc siguranța călătorilor.
Directorul ROMATSA, Aurel Stanciu, a fost numit în funcția de secretar de stat la Ministerul Transporturilor, printr-o decizie semnată de premierul Victor Ponta și publicată marți în Monitorul Oficial.
În 15 iulie, sindicaliștii ROMATSA au fost în grevă de avertisment, timp de două ore, perioadă în care a fost asigurat doar 33,3% din traficul aerian al unei zile obișnuite.
Aceștia au 14 revendicări pe care le solicită în noul contract colectiv de muncă. Printre altele, ei cer pensionarea la 55 de ani și introducerea unui articol prin care, după această vârstă, un controlor de trafic să aibă posibilitatea să fie trecut pe un alt post în ROMATSA pe măsura pregătirii lui, în speță la o direcție operațională sau de siguranță.