O provocare
În perioada comunistă a Bucureștiului, ca să publici un anunț aveai de ales între două ziare: România Liberă sau Informația Bucureștiului.
Numărul de pagini dedicate acestei rubrici era limitat, statul la coadă era inevitabil, iar anunțurile erau cenzurate.
Nu prea aveai ce să vinzi, deci nici ce să cumperi. Doar rubrica „Decese” era asigurată zilnic, în mod natural.
Primul număr din Anunțul Telefonic a apărut pe 7 iunie 1990 și a optat de la bun început să fie ziarul …celor vii. Ca dovadă, unul din anunțurile de început: „Schimb loc de veci, contra televizor color”.
Ideea ziarului de a publica anunțuri preluate telefonic non-stop a prins foarte repede. Era o schimbare „revoluționară”: pragmatism și libertate.
Orașul fusese din timp avizat, prin zeci de mii de afișe, de viitoarea lansare, de sistemul de funcționare și, evident, de numerele de telefon care preluau anunțuri.
În componența redacției, la acea vreme, au fost oameni cu idei multe și inspirate (Eugen Andreescu, Make, Eugen Nastasel, s.a )
La ora 11:00 ediția online
Dacă până în 1996, ediția tipărită era citită preponderent în București, avantajele internetului ne-au convins să publicăm replica ziarului tipărit și în formă online (www.anunțul.ro). Scăderea tirajului a fost compensată de mărirea spectaculoasă a numărului de cititori nu numai din România ci și de pretutindeni.
Anunțul Telefonic are astăzi 1.000.000 de cititori unici lunar.
„Anunțurile publicitare sunt partea cea mai sinceră dintr-un ziar” (Thomas Jefferson)
Anunțul că formă de publicitate a existat dintotdeauna. A face cunoscut, a încunoștința, a vesti, a da de știre.
Azi: prin televiziune, internet, telefon, o comunicare liberă și fără frontiere.
Fiecare anunț are un autor anonim „un scriitor de anunțuri „, care, în 15 cuvinte își construiește (mai inspirat sau nu) mesajul pe care vrea să îl facă public.
Anunțul Telefonic face posibil ca, din cele câteva milioane de anunțuri publicate timp de un sfert de secol, să se reconstituie o istorie reală a unei epoci.
Există vreo rețetă a rezistenței ?
Dintre multele firme înființate în anul 1990, au rămas în funcțiune până în prezent doar 20 (cf. Ziarul Financiar din 27 aprilie 2015).
Anunțul Telefonic este un brand românesc cu o vechime de 25 ani. A avut și are ca provocări cerințele clienților și apariția concurenței (care, presupunem, luptă loial).
– În cei 25 de ani, peste 3.200 de ediții au fost tipărite și difuzate la timp, fără excepție.
– Taxele și impozitele achitate complet și punctual
– Inovații, îmbunătățiri continue, decizii rapide și intuirea viitorului
– O echipă de oameni capabili și devotați ziarului.
– Fără culoare politică.
Clienții pot trăi fără noi, dar noi fără clienți, nu.
Deci ei sunt singurii capabili să ne judece.
Retipărind prima ediție a ziarului, provocăm o incursiune în agitatul an 1990…
Radu Popescu, fondator