Aproape 100 de români, BLOCAȚI pe aeroportul Luton din Londra, sfătuiți să rezerve alt zbor. Ambasador: „Și eu ce treabă am cu chestia asta? Statul nu e responsabil de relația cu meteorologia”. UPDATE

Publicat: 10 12. 2017, 19:55

UPDATE 19:50 Cei peste 100 de pasageri români ai cursei Luton Londra-Cluj au fost sfătuiți să își facă rezervare pentru un alt zbor și să revină luni, după ce vremea a oprit zborurile la sol. Ambasadorul Dan Mihalache a revenit și a anunțat că un consul va merge să discute cu oamenii.

„În mod excepțional un consul se va deplasa la Luton, este vorba despre două curse Wizz Air, pentru a discuta cu cetățenii și nu știu cu cine, și cu companiile aeriene, că cu altcineva nu are cu cine, că nu au problemă cu autoritățile. Îmi mențin însă punctul de vedere: aceste lucruri nu sunt de competența ambasadei și a consulatului, pentru că noi avem altă misiune și nu suntem un fel de babysitteri publici care trebuie să facem tot felul de lucruri care țin de relațiile private”, a declarat Dan Mihalache, ambasadorul României la Londra, pentru agenția MEDIAFAX.

UPDATE 17:34 Dan Mihalache, ambasadorul României la Londra, a declarat, pentru Mediafax, că nu are cunoștință de situația românilor de pe aeroportul din Luton, dar că rolul ambasadei este relaționarea cetățenilor cu autoritățile, nu cu „meteorologia”.

Contactat de agenția MEDIAFAX, ambasadorul Dan Mihalache a declarat că este la Cardiff și nu are cunoștință de situația românilor din aeroportul din Londra.

„Și eu ce treabă am cu chestia asta, iertați-mă e o chestiune care se întâmplă, nu e în autoritatea statului să se ocupe de zborurile care sunt anulate. Acum cred că exagerăm puțin. Ce asistență consulară să dau eu ca ambasadă unor oameni a căror zboruri se anulează din rațiuni meteorologice. Nu credeți că am ajuns puțin cam departe? „, a declarat Dan Mihalache, pentru MEDIAFAX.

Întrebat dacă oamenii, care stau de șapte ore pe aeroport, fără să fie informați cu exactitate dacă vor pleca sau nu în cursul zilei, pot fi ajutați, Mihalache a răspuns: „Ajutați în ce fel? Sunt într-o problemă? Au o problemă cu autoritățile? Asta e o problemă a ambasadei, nu anularea unor zboruri din motive meteorologice, ceea ce mi se poate întâmpla și mie ca ambasador. Cred că oarecum am ajuns cam departe cu această discuție cu asistență consulară, cu lucruri care se întâmplă și care țin de cum zboară avioanele în lume. Mă interesez asupra acestui subiect, dar vă spun că nu voi da nicio asistență nimănui căruia i s-a anulat zborul din motive meteorologice. Statul român este responsabil de relația cetățenilor săi cu autoritățile, nu cu meteorologia”.

UPDATE 17:07  Cei peste 100 de români blocați pe aeroportul Luton din Londra de șapte ore susțin că au sunat la ambasada României în Marea Britanie, dar nu a răspuns nimeni. Ministerul Afacerilor de Externe anunță, într-un răspuns pentru MEDIAFAX, că nu a fost solicitată asistență.

Pasagerii zborului Wizz Air W6 3302, care urmau să plece de la Londra la ora 7.40, ora locală, cu destinația Cluj-Napoca, spun că au apelat la autoritățile române, dar nu a răspuns nimeni la ambasadă.

Vasile Dale, unul dintre pasageri, a declarat, pentru MEDIAFAX, că mai mulți pasageri au apelat numerele existente pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe, însă nu au dat de nimeni.

Peste 100 de români stau blocați de șapte ore în aeroportul londonez, după ce ninsoarea abundentă a dus la oprirea curselor. În jurul orei 15.00, ora României, oamenii au fost din nou îmbarcați, dar zborul a fost din nou anulat deoarece piloții depășeau orele de zbor.

Agenția MEDIAFAX a solicitat Ministerului Afac erilor Externe detalii legat de asistența în cazul românilor din Londra. Potrivit instituției, nimeni nu a cerut ajutor.

„Ambasada României în Regatul Belgiei și Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord urmăresc îndeaproape evenimentele legate de anularea unor zboruri către România de pe aeroporturile din Londra și Charleroi, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile. Misiunile diplomatice au întreprins, în regim de urgență, demersuri pe lângă autoritățile competente în scopul obținerii de informații suplimentare și pentru a verifica situația pasagerilor de cetățenie română. Până la momentul de față, niciuna dintre cele două misiuni diplomatice nu a fost contactată de cetățeni români pentru asistență consulară ca urmare a situației semnalate. Ambasada României în Regatul Belgiei și Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord monitorizează cu prioritate situația și mențin contactul neîntrerupt cu autoritățile locale, fiind pregătite să acorde asistență consulară în limita competențelor legale”, se arată în răspunsul MAE..

 

Cei peste 100 de pasageri care așteaptă de duminică dimineața să fie îmbarcați pentru a fi transportați la Cluj Napoca, au fost coborâți din avion pentru a doua oară, în jurul orei 15,00 ora României.

Motivul invocat-depășirea celor 13 ore de zbor a piloților, a declarat unul dintre pasageri, Vasile Dale. Pasagerii au fost anunțați că o altă aeronavă de la Budapesta va veni să îi preia, după care, la câteva minute le-a fost transmis faptul că un alt avion este disponibil abia luni.

Ziborul Wizz Air W6 3302 de la Londra Luton la Cluj-Napoca (10 decembrie), planificat să decoleze la ora 7.40 (ora Marii Britanii), a fost amânat din cauza închiderii aeroportului, ca urmare a ninsorii abundente din Luton.

„Deși condițiile meteo nu sunt în controlul companiei, Wizz Air își cere scuze tuturor pasagerilor afectați pentru orice inconveniente cauzate și face tot ce este posibil pentru a reduce efectele asupra pasagerilor săi”, au mai transmis reprezentanții companiei aeriene.

Duminică dimineață, zborurile cu decolare de pe aeroportul Luton din Londra au fost oprite, din cauza vremii nefavorabile, astfel că pasagerii îmbarcați inclusiv spre destinațiile din România sunt nevoiți să aștepte.

„Ne pare foarte rău, nu este decizia noastră, este decizia aeroportului, acestea sunt regulile”, a transmis echipajul unui avion al companiei Wizz Air care se pregătea să decoleze, duminică, spre Cluj-Napoca.

„Vă rugăm să aveți răbdare și să așteptați puțin, ne pare foarte rău, dar suntem cu mâinile legate”, a mai transmis echipajul avionului blocat la sol, reiese din postarea unuia dintre pasagerii români pe o rețea de socializare.