Opinia cea mai răspândită printre profesori este că, pentru a avea succes în viață, nu contează notele pe care le obții în școală, potrivit cercetării sociologice "Calitatea educației din învâțământul preuniversitar românesc", realizată de Agenția pentru Strategii Guvernamentale (ASG).
Cercetarea a avut două paliere de interes: un sondaj de opinie realizat pe baza unui eșantion compus din 1.164 elevii din clasele VII-XII, având o marjă maximă de eroare tolerată de +/- 2,9% și un alt sondaj de opinie realizat pe baza unui eșantion compus din 887 profesori din învățământul preuniversitar, cu o marjă maximă de eroare de +/- 3,3%, potrivit autorilor. Ambele eșantioane rezultate sunt reprezentative pentru populația de elevi din clasele VII-XII, respectiv pentru profesorii din învățământul preuniversitar din România.
Conform rezultatelor studiilor, pentru profesori problematica învățământului preuniversitar se centrează pe câteva aspecte considerate nevralgice, precum volumul conținutului educațional (39% dintre profesori menționează acest lucru ca o problemă importantă a învățământului preuniversitar), nivelul salarizării profesorilor (19% dintre profesori menționează acest aspect ca fiind problematic) sau resursele materiale ale școlilor (16% dintre profesori menționează problematic acest aspect). Privitor la raportul dintre reușita în viață și performanța școlară, opinia cea mai răspândită printre profesori este că pentru a avea succes în viață nu contează notele pe care le obții în școală (43% dintre aceștia s-au exprimat în acest sens), în vreme ce 18% apreciază că reușesc în viață elevii care iau note mari la toate materiile, iar 33% consideră că reușesc în viață elevii care iau note mari la materiile care îi interesează.
În ceea ce privește mediul școlar, 24% dintre profesori declară că au auzit des sau foarte des în decursul anului 2007 de elevi care să fie amenințați sau loviți de alți elevi, 34% au auzit rar de astfel de cazuri, iar 40% au auzit foarte rar sau deloc. Dintre profesori, 21% declară că oferă meditații particulare, în vreme ce 69% spun că nu oferă meditații particulare elevilor. În rândul elevilor, 27% declară că se pregătesc pentru școală în particular. Frecvența cu care aceștia se pregătesc în cadrul meditaților particulare este de două ori pe săptămână (în medie).
Prestigiul profesiei de dascăl este unul de nivel mediu în rândul elevilor, sub cel al unor profesii liberale sau al unor profesii ca economist sau inginer. Doar 5% dintre elevi ar alege să devină profesor, în vreme ce 13% ar alege să devină patron, om de afaceri sau manager, iar 9% ar alege să devină sportiv.
Mai multe știri pe www.mediafax.ro