ARACIP: 10% din școlile din România nu îndeplinesc standardele minime de calitate
Școlile se supraevaluează atunci când trimit rapoarte despre activitatea lor, este una dintre concluziile raportului privind calitatea învățământului, prezentat joi de Agenția Română a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP).
„(Școlile, n.red.) spun că au profesori foarte buni și că prin serviciile oferite ele răspund la nevoile comunității”, a spus Șerban Iosifescu, președintele ARACIP, la prezentare raportului privind calitatea învățământului.
Raportul arată că 10% dintre școlile din România nu îndeplinesc standardele de acreditare. În același timp, școlile din mediul rural au un nivel de calitate mai scăzut cu 10% decât cele din mediu rural.
De asemenea, calitatea profesorilor lasă de dorit și continuă să fie o problemă la nivelul întregului sistem de învățământ. Experții de la ARACIP spun că din cauza lipsei cadrelor didactice calificate și a celor titulare , școlile nu îndeplinesc nivelul minim de calitate. Din acest motiv, și rezultatele elevilor sunt influențate de calitatea profesorilor de la clase, a mai spus Șerban Iosifescu.