Prima pagină » Știri » Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini: În ce stadiu s-a ajuns la cei 141 de km de cale ferată din vestul țării

Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini: În ce stadiu s-a ajuns la cei 141 de km de cale ferată din vestul țării

Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini: În ce stadiu s-a ajuns la cei 141 de km de cale ferată din vestul țării
Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini cu stadiul lucrărilor la cei 141 de kilometri de cale ferată aflată în construcție în vestul țării. Concluzia reprezentanților asociației, după vizitarea șantierelor dintre Ghioroc și Simeria, este că mobilizarea constructorilor este încurajatoare.

Potrivit reprezentanților Asociației Pro Infrastructură, tronsonul dintre km 614 (Ghioroc) și Simeria face parte parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre, este împărțit în 4 loturi, iar valoarea contractelor este de aproximativ 2 miliarde de euro.

Tronsonul are circa 60 de km de traseu nou, 9 poduri noi peste Mureș, 3 tuneluri, stații moderne și multe soluții tehnice care vor permite trenurilor să circule cu maximum 160 de km/oră între Simeria și Arad.

Primul sector, cuprins între km 614 și Bârzava, are 42 de km și este construit de Asocierea Astaldi-FCC-Salcef-Thales, iar lucrările înregistrează un progres semnificativ.

„Față de vizita noastră din toamna lui 2018, avansul este semnificativ. Stadiul fizic este 21%. Se lucrează puternic la terasamente atât pe cei 14 km de aliniament nou, cât și la cele două poduri mari peste Mureș (se armează pilonii și se asamblează structurile metalice ale podurilor). Pe traseul existent se muncește la zidurile de sprijin, terasamente și gări/peroane”, au scris reprezentanții Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.

Aceștia precizează că se muncește intens și pe al doilea sector, cuprins între Bârzava și Ilteu, cu o lungime de 36 km, executat de aceeași asociere, având un progres fizic de 26%.

„Se muncește intens în zona Gării Bârzava, unde la finalul lunii iunie se va circula pe linie nouă. Sunt două poduri peste Mureș (se lucrează la pilonii de susținere) și un tunel (600 metri) care va începe în cel mai scurt timp, după defrișarea arborilor. Avem și o secțiune blocată de un important sit arheologic”, au mai scris reprezentanții asociației care monitorizează investițiile în infrastructură.

Lucrările pe cel de-al treilea segment, Ilteu-Gurasada, cu o lungime de 22 km, executate de asocierea Aktor-Alstom-Arcada, au avansat cu 6%, după calculele Pro Infrastructură: „Sunt 16 km de traseu nou, două poduri noi peste Mureș (la care se lucrează la fundații), două tuneluri și o polată (se încep în curând după rezolvarea acelorași blocaje cu defrișările). Cei de la Arcada sunt bine mobilizați pe sectorul lor, în timp ce Aktor trebuie să mai tureze motoarele”.

De asemenea, reprezentanții asociației spun că stadiul lucrărilor pe cel de-al patrulea segment, Gurasada-Simeria, cu o lungime de 41 km, realizat de asocierea FCC-Astaldi-Contratas y Ventas, este de 13%.

„Se progresează foarte bine la două din cele trei poduri peste Mureș pe partea de fundații, dar și la linia dintre Mintia și Deva care se va deschide circulației la finalul acestei luni. În august se va redeschide traficul spre Hunedoara printr-o trecere la nivel cu DN7″, mai spun reprezentanții asociației.

Concluzia acestora, după vizitele făcute în teren, este că mobilizarea constructorilor este încurajatoare, cu potențial de îmbunătățiri pe alocuri.

„Sunt șanse ca experiența nefastă cu șantierele interminabile de pe tronsonul Simeria-Sighișoara să nu se mai repete”, se arată la finalul postării de pe rețeaua de socializare.

Potrivit datelor oficiale, pe această linie trenurile de călători circulau, înainte de începerea proiectului, cu o viteză medie de 78 km/h, iar viteza maximă admisă era de 100 km/h. La finalul lucrărilor, circulația se va putea desfășura cu o viteză de 160 km/h pe o lungime de circa 89% din lungimea secțiunii. Pe 6% din lungime se va circula cu viteza de 120 km/h, iar pe 5% din lungime se va circula cu viteza de 100 km/h.

Foto: Asociația Pro Infrastructură/ Facebook

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Cu cât s-au scumpit sărbătorile românilor? Fiscaliști: Masa tradițională de Crăciun, bradul și cadourile „modeste” costă 500 de euro în 2025
Digi24
Ordin de arestare pentru Gari Kasparov. Fostul campion de șah este un critic al lui Vladimir Putin
Cancan.ro
BREAKING | Tavanul unui hotel din Sibiu s-a prăbușit peste turiștii din locație. Primele imagini cu dezastrul din locație
Prosport.ro
FOTO. Antrenoarea de tenis care predă în rochii îndrăznețe și pantofi cu toc a atras atenția tuturor
Adevarul
Decizie disperată: Antena 1 își vrea banii înapoi, după ce a plătit o avere pentru difuzarea Cupei Mondiale. Alt post TV ar urma să transmită o parte din meciuri
Mediafax
Nicușor Dan a gustat colăcei în timp ce colindătorii cântau la Cotroceni. Mirabela Grădinaru nu a cedat poftelor
Click
Cum se coace corect cozonacul. Temperatura potrivită pentru cuptorul electric și pe gaz
Digi24
VIDEO. Accident pe noul tronson al Autostrăzii Moldovei, în prima oră de la deschiderea circulației
Cancan.ro
Ce boli avea Mălina Guler? Diagnosticele care i-au mâncat viața
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Cele mai periculoase modificări de soft și simptomele grave pe care le provoacă motorului
Descopera.ro
Structuri misterioase detectate în Cosmos!
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Soțul tău are o amantă tânără! Îmi pare rău!
Descopera.ro
Nicolae Ceaușescu și recordurile vânătorești