Asociația Pro Infrastructura reacționează după declarațiile lui Firea: Amendamentul ca linia de tramvai să fie bandă unică și pentru autobuze, o prostie
„Este o prostie (n.r. depunerea de către Gabriela Firea la Parlament a unui amendament la Codul Rutier care să permită ca liniile de tramvai să devină bandă unică și pentru autobuze). Din punct de vedere tehnic este o discuție mai lungă, dar sunt foarte multe linii de tramvai care nu au gabarit pentru așa ceva, adică două autobuze nu pot să circule unul pe lângă altul. Acesta e un lucru. Apoi, inclusiv legislativ trebuie să se schimbe diverse, dar aceasta este o chestiune care se poate face relativ ușor. Prima nu se poate face relativ ușor. Un alt lucru, sunt multe linii de tramvai, linia 41 de exemplu, care nu are traversele betonate, adică nu poate să circule autobuzul pe acolo pur și simplu. În esență este o prostie (n.r. această inițiativă), iar din punct de vedere tehnic este foarte complicat și imposibil de făcut în anumite zone. E și periculos”, a spus oficialul Asociației Pro Infrastructura.
Totodată, Florin Ivan, liderul sindicatulului Publitrans APT din cadrul Societății de Transport București (STB), a precizat că acest amendament ar putea fi periculos atât pentru pietonii care nu ar putea fi protejați în acest caz, cât și pentru trafic în general.
„Așa ceva mai există la Istanbul, unde pe mijlocul drumului există o bandă dedicată transportului în comun, dar fără linie de tramvai, doar pentru autobuze. Aici (n.r. În România), cred că va fi destul de greu de implementat, din cauza faptului că trebuie lărgit drumul automat, trebuie protejat cu garduri, să fie suficient de mare pentru a trece autobuzele. Dacă ar merge doar autobuzele și tramvaiele pe acolo, probabil că ar fi benefic un astfel de transport, dar nu știu cum se poate implementa și ar trebui ca cineva de la Direcția de Tranporturi să gândească acest lucru astfel încât să nu ne creeze mai multe probleme.
Să ne trezim că ce facem cu autobuzul care trebuie la un moment să iasă de pe acele șine? Pentru că el (n.r. autobuzul) nu poate să meargă peste tot, în anumite zone sunt aceșle spații verzi pe șinele de tramvai. Probabil că numai pe anumite zone se va implementa, dar și acolo va fi destul de greu. Este și greu să protejezi pietonii. Cineva ar trebui să facă un studiu, să vadă dacă și cât de bine se poate implemeneta, pentru că din câte știu erau acele linii-navete care se duceau către un tramvai care nu puteau să meargă și băgau autobuzele, iar autobuzele nu puteau sa meargă pe liniile de tramvai, mergeau în paralel, pe carosabil pentru că în primul rând, autobuzele nu puteau să meargă unul lângă altul, se loveau în oglindă.
Studiul trebuie să fie făcut în câteva luni de zile, că nu poți să te hotărăști așa peste noapte că îl faci, iar pe urmă, cred că va dura cel puțin un an de zile. Acesta este punctul meu de vedere, un punct realist. Sub un an de zile nu cred că poate să fie implementat, decât dacă este făcut pe genunchi”, a precizat, pentru Mediafax, Ivan.
Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat, duminică seara, că a depus la Parlament un amendament la Codul Rutier, conform căruia linia de tramvai să devină bandă unică și pentru autobuze, pentru fluidizarea traficului.
„Ne dorim ca la 1 februarie, când reîncepe sesiunea parlamentară, să fie adoptat în Parlament un nou regulament în Codul Rutier, un amendament pe care l-am depus, astfel încât linia de tramvai să devină bandă unică și pentru autobuze. Considerăm că, în momentul în care și autobuzele vor putea să treacă pe linia de tramvai, acolo unde trama stradală permite, automat va exista o fluență mai mare în trafic și va crea posibilitatea ca și în București să se poată circula civilizat”, a spus Gabriela Firea.