Asociația Profesională de Transport Alternativ anunță că vrea o lege SEPARATĂ de cea a taximetriei
În acelasi timp, întrucât modificarea legii taximetriei este iminentă, numarându-se printre angajamentele luate de Ministerul Transportului în urma protestului transportatorilor din 20 martie, APTA solicită introducerea noțiunii de dispecerat pentru transportul în regim de închiriere, activitate ce nu este definită în legislația actuală, fiind activitatea preluată și susținută de platformele tehnologice, respectiv intermedierea de transport, conform recomandărilor Comisiei Europene.
„Pe de o parte, sunt primării prea mici și cu fonduri reduse pentru a justifica susținerea unui departament de licențiere. Pe de altă parte, Primăria Municipiului București nu a acordat – din 2003 și până în prezent – nici o licență de transport în regim de închiriere”, declară Asociația Profesională de Transport Alternativ.
De asemenea, APTA solicită eliminarea plății în avans pentru contractele de acest tip, întrucât este o revedere neconstituțională, precum și introducerea permisiunii de efectuare a transportului în regim de închiriere a microîntreprinderilor, persoanelor fizice autorizate sau întreprinderilor familiare printre formele juridice ale celor care participă la această industrie.
Asociația mai solicită mutarea licențierii la Autoritatea Rutieră Română (ARR), pentru a nu îngrădi dreptul la acces al titularilor de autovehicule care stau în raza de acces a anumitor primării ce nu doresc sau nu pot organiza un astfel de transport.