Astăzi se semnează contractul pentru realizarea Magistralei 1 de metrou din Cluj-Napoca, finanţată prin PNRR
Astăzi va fi semnat contractul pentru realizarea Magistralei 1 a metroului din Cluj-Napoca finanţată prin PNRR, care are o valoare de aproximativ nouă miliarde de lei.
Semnarea contractului pentru construcția metroului din Cluj – Napoca, proiect finanțat prin PNRR, va avea loc joi, la sediul Primăriei Cluj – Napoca, potrivit programului ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
La evenimentul de azi vor participa inclusiv premierul Nicolae Ciucă şi ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Contractul prevede proiectarea şi execuţia lucrării de infrastructură, automatizarea traficului şi racordarea alimentării cu energie electrică. Metroul din Cluj-Napoca va fi primul astfel de sistem de transport din ţară, după cel din Bucureşti, scrie observatornews.ro.
Pe 28 februarie a fost desemnat câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția de lucrări la Magistrala I de metrou Cluj, respectiv asocierea Gulermak – Alstom Transport – Arcada Company.
Linia de metrou va avea o lungime de aproximativ 21 de kilometri, 19 staţii subterane şi un depou suprateran. Întreaga lucrare ar trebui să fie finalizată în cel mult opt ani.
Magistrala 1 va avea 19 stații
Magistrala I de metroul Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens).
În octombrie 2021, ca urmare a contractului încheiat în aprilie 2020, cu o echipă de proiectanți și consultanți cu experiență în proiecte de transport, condusă de SWS Engineering SpA, pentru efectuarea studiilor, a fost finalizat Studiul de Fezabilitate.
Astfel, indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții Magistrala I de metrou Cluj au fost aprobați prin HG 1288/28.12.2021, iar în octombrie 2022 a fost emisă Hotărârea nr. 1245 pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ”Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu- Apahida-Jucu-Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”.
De asemenea, traseul liniei de metrou ușor începe din zona nouă rezidențială din Florești.
Primele trei stații deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 deservesc zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorului spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo.
Stațiile 6, 7 și 8 deservesc cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș), iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști.
De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială B-dul Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor, unde este amplasat și Depoul suprateran.
Întreaga linie este în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.
În data de 29.12.2022 a fost semnat contractul de finanțare nr. 18 între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și U.A.T Municipiul Cluj-Napoca pentru implementarea proiectului Magistrala I de Metrou Cluj, potrivit ȘtirideCluj.