AUTO. Anunț despre permisul auto și ITP. Uniunea Europeană a luat ultimele măsuri
Uniunea Europeană a întreprins o serie de măsuri care nu necesită transpunerea în legislațiile statelor membre și care vizează domeniul auto.
Una din măsuri se referă la prelungirea valabilității permisului auto și al Inspecției Tehnice Periodice (ITP).
Valabilitatea permisului se prelungește automat
Regulamentul 2020/698, care prevede aceste reguli, a fost publicat în Jurnalul Oficial al UE și a intrat în vigoare din 4 iunie.
Valabilitatea permisului de conducere se prelungește automat cu 7 luni de la data expirării documentului.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direcrt în toate țările membre.
Valabilitatea permiselor de conducere care ar fi expirat sau ar urma să expire în perioada 1 februarie 2020-31 august 2020 se consideră că este sau a fost prelungită cu șapte luni de la data expirării.
De asemenea se amână inspecția tahografelor. Regulamentul mai stabilește că efectuarea ITP va fi amânată și aceasta tot cu 7 luni pentru ITP-uri care altfel, în conformitate cu dispozițiile respective, ar fi trebuit sau ar trebui făcute între 1 februarie 2020-31 august 2020.
Cât costă un ITP luat pe șpagă. Reporter: „Este o căzătură din 2001″. Angajat stație ITP: „Vino după trei. Te rezolv” VIDEO
Deși legislația s-a modificat semnificativ, vechile metehne din service-urile auto dispar greu. Noile prevederi legale impun stațiilor ITP să aibă camere de supraveghere, dar nu toate respectă această obligație. Unii mecanici promit în continuare promovarea inspecției tehnice periodice pe șpagă.
„Reporter: După trei să vină? Mai devreme nu se poate?
Angajat stație ITP: Nu. E controlul. Îți dai seama.
Reporter: Îmi e să nu iasă noxele bine.
Angajat stație ITP: Tocmai! De asta zic. Să vină mai după-amiază, nu acum. Acum am control.
Reporter: Zic să nu vină degeaba.
Angajat stație ITP: Nu vine degeaba.
Reporter: Ți-am spus. E din 2001, e căzătură.
Angajat stație ITP: Te rezolv. O aduce și trece.”
Discuția de mai sus are loc într-o stație ITP din București. Angajatul de la service îl asigură pe reporterul digi24.ro că mașina lui va trece de ITP, chiar dacă nu îndeplinește condițiile tehnice.