În timp ce instituțiile europene doresc reducerea emisiilor de diÂoÂxid de carbon și reducerea imÂpacÂtului transporturilor asupra schimÂbăÂrilor climatice și discută inclusiv deÂspre mutarea transporturilor de pe rutier pe feroviar, în România nu există o infrastructură coerentă de autostrăzi, iar trenurile de marfă au o viteză medie de 23 km/h.
„Pentru a discuta despre mutat și alternative trebuie întâi să ai un sistem rutier. Dorim o predictabilitate a planurilor de construcție a drumurilor din România. Dacă acestea sunt, dau un exemplu, lunar, este foarte greu de lucrat cu ministerul de aici”, a spus Wim van de Camp, membru al Comisiei pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European. Când a venit vorba de starea drumurilor din România, el a subliniat că „în România nu aș veni cu motocicleta în următorii cinci ani, având în vedere starea drumurilor. Am văzut câți oameni mor pe drumuri în accidente rutiere în România, sunt peste 2.000. Avem nevoie de un bun echilibru între transportul feroviar și cel rutier, dar sistemul de transport fără drumuri bune nu are un viitor”.
Miza pentru deblocarea marilor proiecte de infrastructură o reprezintă votarea în parlament a masterplanului de transport, cu toate că sunt voci care doresc modificarea acestuia.
„Am discutat cu Parlamentul European planurile noastre. Sunt interesați de implementarea masterplanului. Intenția noastră este ca în acest an să finalizăm aprobarea acestuia în Parlament”, a spus Dan Costescu, ministrul transporturilor.
Citește în continuare pe zf.