Șoferii din România au primit o informație vitală de la specialiștii Registrului Auto Român (RAR).
RAR a constatat nereguli la peste 40% dintre cele 1.100 de ateliere auto verificate de la începutul anului. S-a ajuns inclusiv la ANPC, unde s-au înregistrat peste 200 de reclamații privind nereguli în service-urile auto din Capitală, dar și din Ilfov.
Facturi mărite pentru orele de manoperă și la piesele de schimb, toate tertipurile fiind folosite de service-uri cu precădere în această perioadă grea a pandemiei.
Pentru a fi siguri că nu iau „țeapă”, șoferii trebuie să verifice dacă unitatea respectivă de service este autorizată.
„Verificarea aceasta se poate face pe site-ul Registrului Auto Român printr-un simplu click și poate vedea fiecare atelier din județul respectiv, din localitatea respectivă.
Anul acesta am înregistrat aproximativ 250 de reclamații, iar majoritatea reclamau calitatea proastă a activităților de reparații.
Am identificat ateliere care nu dețineau autorizație tehnică de funcționare pentru a putea desfășura activitatea respectivă.
În România sunt autorizate aproximativ 11.000 de service-uri auto, din care 2.000 şi cu staţie ITP”, transmite Mihai Dogărescu, șeful Serviciului de Control de la RAR, citat de Radio România Actualități.
Vehiculele pot fi verificate acum simplu, prin aplicația Istoric Vehicul, de pe www.rarom.ro.
„Registrul Auto Român vine astfel în sprijinul clienţilor săi care vor să cunoască cât mai multe informaţii despre vehiculul de care sunt interesați.
Acest lucru este posibil ca urmare a informaţiilor pe care le primeşte RAR de la partenerii specializaţi care colectează date de la societăţile de asigurare şi atelierele de reparaţii autorizate.
Astfel, la interogarea prin aplicaţia Istoric Vehicul, împreună cu informaţiile oferite gratuit de RAR (de exemplu valoarea indicată de odometru) se precizează şi faptul că pentru acel vehicul există disponibil un istoric de daune, care poate fi oferit contra cost.
Tariful este de 35 de lei şi se achită online. Pentru a accesa aplicaţia, clienţii trebuie să introducă seria de caroserie/saşiu şi o adresă de e-mail validă.
În situaţia în care clientul doreşte să obțină istoricul de daune al autovehiculului, el este redirecţionat către zona de plată cu cardul, iar apoi va primi prin e-mail Istoricul de daune. Acesta conţine următoarele informaţii (conform modelului ataşat):
– zona de avarii, inclusiv poziţionarea acestora pe un vehicul – machetă
– intervalul valorii devizului de reparaţie
– intervalul indicaţiei odometrului la data întocmirii devizului
– dacă a fost o daună majoră din punct de vedere economic
– dacă au fost afectate principalele elemente de siguranţă sau din structura de rezistenţă.
Toate informaţiile pe care le veţi introduce în sistemul informatic, pentru a afla datele de care sunteţi interesat, sunt protejate conform normelor GDPR”, informează RAR.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a demarat la începutul acestei săptămâni controale la service-urile auto din toată țara, după ce sute de reclamații au arătat facturi „umflate” simțitor, pe fondul pandemiei de Covid-19.