Profesoara de Limba și Literatura Română Cristina Tunegaru trage un semnal de alarmă asupra modului în care „educația este mimată” în zonele defavorizate ale țării, fapt care va avea efecte teribile în viitorul apropiat.
În prima zi de școală
prof. Cristina Tunegaru trece în revistă problemele sistemului educațional în perioadă de pandemie, evidențiind faptul că despre tablete și conexiune la internet s-au „făurit legende”, iar copiii fără posibilități materiale sunt dezavantajați.
Profesoara amintește că există localități care funcționează după scenariul roșu sau galben, unde copiii nu se pot conecta la Internet, iar aceștia vor primi cursurile pe hârtie. De asemenea, există școli în care cursurile vor dura numai 30 de minute, timp insuficient pentru ca elevii să învețe ceva.
Prof . Cristina Tunegaru: În Făurei, orele online sunt printate pe hârtie pentru copiii care nu se pot conecta
„Pentru că înțeleg ce se întâmplă în jurul meu, sunt dezgustată. În continuare nu se face educație în România, după șase luni de la suspendarea inițială. Declarativ, toate școlile sunt pregătite, educația e mimată până la absurd – în Făurei, orele online sunt printate pe hârtie pentru copiii care nu se pot conecta. Școala online se face prin corespondență sau prin Whatsapp. În multe școli, orele durează 30 de minute, prea puțin ca să poți învăța ceva.
Despre tablete și conexiune la internet s-au făurit legende. Ele vor ajunge, după ce școlile vor scrie proiecte europene.
Absența îndelungată de la școală a copiilor din medii defavorizate va avea efecte teribile în viitorul apropiat. Realitatea este că astăzi au parte de educație doar copiii care își permit (laptop, internet, auxiliare, meditații). În mod oficial, educația nu mai este gratuită și nu mai este un drept al oricărui copil”, a postat profesoara Cristina Tunegaru pe Facebook, în prima zi a anului școlar 2020-2021.
Cele trei scenarii au următoarea configurație:
Scenariul 1: participarea zilnică (față-n față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție
Scenariul 2: participarea zilnică (față-n față)) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție
Scenariul 3: participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.