Prima pagină » Știri » Avionul căzut în Apuseni avea ultima revizie făcută în decembrie 2013. Cum a luat Iovan decizia de a decola

Avionul căzut în Apuseni avea ultima revizie făcută în decembrie 2013. Cum a luat Iovan decizia de a decola

Avionul căzut în Apuseni avea ultima revizie făcută în decembrie 2013. Cum a luat Iovan decizia de a decola

Avionul Britten-Norman Islander BN2, care a căzut luni după-amiază în Munții Apuseni, în zona Pasului Ursoaia de pe Muntele Petreasa, avea toate reviziile la zi și era perfect funcțional, chiar dacă era un aparat vechi de 36 de ani, au explicat pentru gândul surse oficiale, în contextul în care în spațiul public au apărut discuții legate de starea tehnică proastă a avionului, lansate chiar și de vicepremierul Liviu Dragnea.

Avionul Școlii Superioare de Aviație Civilă a fost fabricat în 1977 în Marea Britanie și fusese supus ultimei revizii în luna decembrie 2013, primind un certificat de navigabilitate valabil un an, până în decembrie 2014, au precizat pentru gândul surse oficiale.

Astfel, este greu de afirmat că sistemul de degivrare nu funcționa sau era depășit tehnic, în condițiile în care certificatul tehnic de zbor este emis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română, o instituție bine cotată internațional, din punct de vedere al siguranței certificatelor emise, a explicat pentru gândul Sorin Stoicescu, fost director al Direcției Aviației Civile din Ministerul Transporturilor.

„Astea sunt prostii și abureli. Adrian Iovan nu s-ar fi urcat într-un avion nesigur, era pilot, nu maimuță. Atâta timp cât aeronava avea un certificat de navigabilitate, era susținută cu toată răspunderea pentru a executa misiuni de zbor. Autoritatea Aeronautică Română este foarte bine cotată, pe locul 4 în UE și pe locul 9 în lume din punct de vedere al siguranței și al certificatelor emise”, spune Sorin Stoicescu.

Cine decide când se decolează, în funcție de condițiile meteo

Sorin Stoicescu a mai explicat pentru gândul că decizia de a decola aparține pilotului aeronavei, care face un briefing cu autoritățile aeroportuare, inclusiv cu cei de la serviciul meteo, pentru a afla condițiile meteo de pe traseul de zbor. Astfel, decizia de a decola i-a aparținut lui Adrian Iovan, pilot cu o experiență de peste 16.000 de ore de zbor, conform Ministerului Transporturilor. Totuși, schimbările meteo nu pot fi prevăzute la minut și cu atât mai puțin deasupra munților, așa cum s-a întâmplat în cazul accidentului de ieri.

„La Băneasa, ieri, vremea era frumoasă, dar deasupra munților schimbările meteo au loc instantaneu, nu le poți prevedea. Poate fi soare și imediat să ningă. El a plecat în condiții meteo bune”, a mai spus Sorin Stoicescu.

Anchetă la Transporturi

La această oră, Ministerul Transporturilor a declanșat o anchetă pe două paliere, pentru a stabili dacă au existat deficiențe în ce privește aeronava și

„Investigația administrativă va stabili măsura în care s-au respectat procedurile. Aceasta este realizată împreună cu experți de la Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian (Romatsa), Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), Școala Superioară de Aviație și Direcția de Aviație din cadrul Ministerului Transporturilor.

Investigația tehnică urmează să determine cauzele accidentului, precum și responsabilii și este realizată de Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS), instituție în subordinea Ministerului Transporturilor, singura cu astfel de atribuții”, a anunțat Ministerul Transporturilor într-un comunicat de presă.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Zilele în care nu se fac nunți în 2026 și 2027. Calendar ortodox complet
Digi24
VIDEO De ce s-au bătut două femei la Timișoara: un influencer din campania lui Călin Georgescu, în mijlocul scandalului
Cancan.ro
EXCLUSIV | Imagini SFÂȘIETOARE la mormântul Ștefaniei Szabo, în prag de Crăciun. Omagiul care îți rupe sufletul
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Fără punte: premierul Bolojan elimină o zi liberă
Mediafax
Ce practici au românii de Ignat: Tradiții, credințe și obiceiuri păstrate din vechime
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Consilierul de la Kremlin care a refuzat ordinul lui Putin și a încercat să oprească războiul din Ucraina. Era pregătit să fie împușcat
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Prima întâlnire cu extratereștrii! Un astronom dezvăluie totul
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
De ce lipsesc culori din Soare? Nici măcar oamenii de știință nu au răspunsul complet!