Avocatul Poporului, despre cazul Caracal: Am făcut multe demersuri privind sistemul 112
„Ne interesa foarte mult sistemul 112, inclusiv cine și cum asigură pregătirea celor care răspund în cadrul sistemului 112. Și am făcut mai multe adrese în acest sens. Ne-a interesat foarte mult siguranța cetățeanului ca o minimă măsură de prevenire, e vorba de transport. Pentru că întotdeauna când nu există un transport public pus la dispoziția persoanelor, evident persoanele respective sunt cumva vulnerabilizate. Am făcut multe demersuri, dar trebuie să înțelegeți că sunt demersuri care țin mai degrabă de sistem decât de cazul în sine și cum se rezolvă și ce se întâmplă cu cele două fete. Ne-a interesat foarte mult dacă există vreun protocol, vreo procedură de colaborare între Ministerul Educației și Poliție atunci când se constată abandonul școlar sau se constată absența de la școală. Asta poate să-ți arate că niște copii doar au dispărut și nu știi ce e cu ei. Și atunci ar fi sau nu ar fi firesc să existe un astfel de protocol?”, a declarat, miercuri, Renate Weber, Avocatul Poporului, într-o conferință de presă.
Avocatul Poporului a afirmat că siguranța cetățeanului este cel mai important lucru.
„Noi ne-am sesizat imediat cum s-a aflat în spațiul public prin intermediul presei de ceea ce s-a întâmplat la Caracal, dar noi nu avem nici cum să lucrăm alături de procurori, nici în locul lor, nici să le spunem procurorilor cum să-și facă o investigație. Deci plecând de la acel caz, ce ne-a interesat pe noi foarte mult, au fost câteva aspecte care țin în mod general de siguranța persoanei, de siguranța cetățeanului pentru că noi considerăm că acest lucru este cel mai important”, a adăugat Weber.